Wednesday, July 18, 2012

Ini Semua Coba'aaaan..

Coba'an mambang! Memang coba'an betul lah perjalanan aku ke Kuantan ni. Setiap saat, detik dan ketika. Chewah~!!

Bermula dari KL Sentral aku dah kelemauan. Arrived just in time untuk beli tiket dan lompat naik KLIA Express. Tapi kesengalan ya amat bila kedua-dua kaunter tiket KLIA Express tutup. Kena beli kat check-in kaunter MAS. Barisan panjang pulak tu. Dalam hati dah ala-ala menyumpah dah. I need to catch a train fast or else I'll have to wait for another 20 minutes. >.<

Tiba giliran orang depan, aku memang dah monyok kuasa seribu lemon. Tak pernah beli tiket kekdahnya. Banyak betul persoalan. Tanya itu ini, begitu begini. Bila dah puas bertanya, baru beli tiket. Bayar pulak pakai kad kredit. Memang sangap lah aku. Nampak gayanya, say bye bye kat train dan tunggu another 20 minutes. Bila tiba giliran aku, cepat-cepat aku beli dan zaaaaaasss berlari ke platform. Damnn.. I was late by few seconds. Blehhhh.. Coba'aaaan..

Menebenglah aku untuk menunggu train pukul 5.20. Flight ke Kuantan pukul 6.25. Hurmm.. Sempat ni, aku memujuk diri. MAS tak macam AA. Masih sanggup menunggu penumpang yang lambat. Kalau AA, kirim salam je lah. So, the train came, masuk cari port best and dozed off. Sempat lagi nak titon-titon ni. Sampai je KLIA, memang lari lintang pukang ler. Dah tu naik kat wing A pulak tu. Gate jauuuhhhh~!! Memang gasak. Tengok jam baru pukul 6.05 dan belum ada tanda-tanda nak boarding lagi. Lega lah jugak. Hehehehe..

Di kala tengah mencari port nak duduk, aku ternampak seseorang yang amat dikenali dari jauh. Ehehhh.. Mari kita duduk depan dia, kata aku dalam hati. Pergilah aku ke sana, dan duduklah aku di depannya. Terkejut dia bila ternampak aku. "Eh, you buat apa kat sini?", tanyanya. Aku lagi bapak terkejut. Kenapa dia tanya macam tu? Hahahaha.. "Pergi Kuantan la Prof.... Meeting Infosys tu...", kataku. Tergelak besar dia. Dia blur sebab ingatkan dia masih kat airport Kuching. Hahahaha.. It's Prof Khairuddin. The most sempoi vice chancellor ever. Macam lawak pulak kalau pikir-pikir aku BFF dengan VC yang sorang ni. Hahahaha.. Banyak lah kau punya BFF kan. Sengal..

Our meeting will start at 8pm. Landing nanti pukul 7.15, gitu gini, sempat lah sampai untuk meeting nanti. So the time came, and we all boarded. Sebelum berlepas, kapten memberitahu cuaca di Kuantan sangat buruk dan katanya lagi, dia akan cuba untuk mendarat kat sana. Now, now. What's this? CUBA UNTUK MENDARAT? Belum apa-apa lagi dia dah sebut cuba? Hoh.. Memang tak landing lah jawabnya ni. Terus aku teringatkan kata-kata Cik Ina dua hari lepas. "Boleh landing ke kau kat sana nanti??" Motip dia cakap macam tu kan? Rupa-rupanya, Wak Daut dah experienced benda ni banyak kali. Asal cuaca buruk je kat Kuantan, kapal tak boleh mendarat, terpaksa balik ke KLIA semula. Tunggu cuaca reda baru pergi lagi. O_O Coba'aaaan..

Memang horror. Baru pukul berapa tapi rasa macam dah malam sangat. Langit gelap gulita. Sekali sekala kapal bergegar. Dari sekecik-kecik gegaran sehinggalah ke sebesar-besar aksi naik roller coaster. Nak tercabut jantung aku dibuatnya. Tak lama tu, pengumuman untuk mendarat dilakukan. Kapal terbang mula terbang rendah. Boleh lah ni kot landing. Tapi tak semena-mena, tiba-tiba kapal terbang terus pecut naik ke atas semula. Nah.. Tak boleh landing sebab tak nampak landasan, kata pilot. Ambik kau! Coba'aaaan..

Katanya lagi, kita akan makan angin kat atas laut dulu dan cuba landing lagi. Aigooyahh.. Semput aku dibuatnya. Pusing-pusing lah kami di atas membuang karan. Then, cuba untuk turun lagi. Nampak macam ok bila dah terbang rendah. Tapi, ayoyoyoyoyohhh.. Terus pecut naik ke atas semula! Dan-dan tu jugak lah pilot kata kita akan balik ke KLIA sebab minyak dah nak abis. Hahahahahahhaa.. Tergelak besor aku dengar part "minyak dah nak habis" tu. Atukooiiii~!! Coba'aaaan..

Balik lah semula ke KLIA. Sesampainya, aku cakap dengan Prof, kita meeting kat sini je lah. Kekekeke.. Dah tu aku SMS Cik Ina pulak. Dibalasnya, "see.. i told you..." Hukkk.. Coba'aaannnn..

Wokeh. Another percubaan to Kuantan at 9pm. Kali ni memang selamat boleh landing. Lega rasanya. Cepat-cepat aku keluar cari geng-geng meeting yang lain. Naik teksi and boom~!! Sampai MS Garden for meeting dah pukul 10.30 malam! Ingatkan tak payah meeting dah. Tapi meeting jugak. Hohohoho.. Gitu gini almost 12am jugak lah habis. Sobss.. Coba'aaannn..

The thing is, aku ni tak duduk MS Garden sebab penuh. Almaklumlah tengah SUKMA kan. Kebanyakan hotel memang penuh. Staf PHI bookkan Grand City Hotel. Aku tak tau hotel tu kat mana. Tapi bila pergi, seram aku dibuatnya. Dah lepas pukul 12 malam kan. Iskk.. Kawasan ini sangat scary. Kawasan rumah-rumah kedai, dan banyak kedai-kedai ni belum ada tuannya. Masih kosong. Haiyaaa~!! Masuk kat lobby, yang sambut tu aku rasa bukan Malaysian tu. Entah negara mana punya warganegara entah orang yang handle reception. Cakap pun ala-ala tunggang langgang. Sobss.. Then ada customer lain datang. Dari cara dia tu macam... Err.. Alah, korang paham-paham je lah. T_________T Coba'aaannnn..

Bilik di tingkat satu. Keluar je lif, GELAP GULITA TAK ADA LAMPU! Terpaksa aku on kan handphone buat suluh jalan. Dah tu ada seorang mamat datang menghampiri. Terkejut haku. Surely not Malaysian hokkay dan bertanya HOW MUCH?? Waddahell waterpark? Aku dah seram. Aku buat bodoh dan terus jalan mencari bilik berbekalkan lampu kat handphone ni. Mamat ni ikut dari belakang sambil tanya lagi HOW MUCH? Gilerr lahhh~!! Dia ingat aku ni apa how much how much ni? Rasa nak nangis pun ada. Agaknya dia nampak aku dah restless kan, dia terus cakap ROOM NUMBER HOW MUCH? I SHOW.. I SHOW.. Heh?? Ko nak tunjukkan bilik ke? Huwaaaaaaaa... Dah pikir bukan-bukan aku tadi. Ye lah seram gelap-gelap macam ni. Huhuhuhuhu.. Coba'aaaaannn..

Dengan pertolongan mamat tu aku dapat jumpa bilik. Sobss.. Terima kasih lah jugak walaupun kau buat aku takut tadi. Huhuhu.. Masuk je bilik terus kunci pintu sendal segala, takut mamat tu datang balik. Hahahaha.. Heii seram lah tempat ni. Besok kena keluar sepagi yang mungkin~!! Biliknya ok. Interior ok. Cuma tu lah. Lokasinya tak berapa nak ok. Seremmm ok!! 

Besok paginya memang awal aku keluar. Berkumpul balik kat MS Garden untuk bergerak ke UMP bersama-sama. Dah lama tunggu, tak ada orang. Rupa-rupanya semua dah pergi sendiri-sendiri. Sudahnya aku pergi sendiri dengan si Fadzlan naik teksi. Haishhh.. BAPAK COBA'AAANNN~!!

And.. You don't want to know the rest..............

0 comments :