Monday, July 23, 2012

Catch Me If You Can ~ The Musical

Wednesday, 29th May 2012

Another round of musical! Banyak-banyak musical yang ada kat muka bumi ni, kat Korea jugak yang aku pergi. Dah tu, yang ada muka budak SuJu jugak yang aku pilih. Meh ketuk sikit kepala aku ni bagi waras. Tak habis-habis hanyut. >.<

Mula-mula dah tak ada harapan dah sebab dalam schedule, performance terakhir budak ni adalah pada 22hb Mei. Memang tak sempat lah. Geng karatz berdua Mulan & Kia memang sempat sangat pergi sebab memang ada kat Korea masa tu. Segala tiket dah dibeli. Excited kemain mereka. Entah macam mana, tup tup ada announcement, budak ni akan perform sekali lagi on the 29th. Nah. Memang ada rezeki aku ni. Setelah berjaya meracun dua beradik Leen & Idie tu, selamat lah aku merembat tiket kat Interpark. Dan tup tup jugak, performance dia pada 22hb tu dibatalkan. Alahaaaii.. Kesian kawan aku lagi dua orang tu. Terpaksa refund balik tiket. Diorang yang excited bagai nak pergi, aku pulak yang dapat. 

Catch Me If You Can. Jalan ceritanya? Sebijik lah macam movie lakonan Leonardo Dicaprio dan Tom Hanks tu kan. Cuma yang ni dalam bentuk musical. Haruslah banyak singing and dancing. Dah tu, watak yang Leonardo lakonkan tu kan ala-ala ABDUL (Angkatan Buaya Darat Udara Laut). Macam manalah agaknya si Cho Kyuhyun ni berlakon. Mesti cheezy wedges habis. Eiii.. Geli geleman pulak aku nak memikirkannya. 

Promotional Poster..


Musical ni diadakan di Blue Square Samsung Card Hall. Dalam Seoul jugak. Tempat baru bagi aku sebab sebelum ni aku tengok musical kat Seongnam Arts Centre dan Woori Finance Art Hall, Olympic Park. Cara nak ke sana pun senang. Naik train subway je. Keluar-keluar train memang dah ada papan tanda penunjuk arah macam mana nak ke Blue Square ni. Tak cukup dengan papan tanda, standee pelakon-pelakon musical ni diletakkan di sepanjang jalan dari subway station ke musical hall. Memang tak kan sesat lah. 

Sampai-sampai je terus nampak rice donation dari fans. Punyalah banyak berkilo-kilo. Skodeng dulu tengok siapa yang dapat donation paling banyak. :P

Yang ni 200kg..

3.78 tan.. O_o

Ada penyumbang dari Malaysia..

Dah habis skodeng, terus pergi ke kaunter tiket untuk redeem tiket. Beli online macam aku ni, cuma boleh ambik tiket lebih kurang sejam sebelum performance dimulakan. Dah tu, yang tukang beli saja yang boleh redeem tiket, sebab nak kena tunjuk pasport bagai. 

Gaya macam musical ni je yang dok tayang kat sini.. Padahal banyak..

Ticket counter.. Pekerjanya pun dah macam pramugari..

My ticket~!! Economy je sebab no money..

Dah dapat tiket, boleh lah skodeng tempat-tempat lain. Orang punyalah ramai kat sini. Terasa sesak jugak lah. Sebelum musical bermula, posing kat mana-mana yang patut.

The cast..

Kunun bergambo dengan Kyu lah ni..

Today's Cast..

Dah habis skodeng surrounding, aku pergi skodeng merchandise pulak. Walaweii, diorang buat sale hari ni! Kebanyakan barang dijual 30% off. Hurmmm.. Boleh lah beli apa-apa yang patut. Ada yang mengirim jugak ni. Tapi barisan dia punyalah panjang. Panjang-panjang pun gigihkan diri jugak pergi beratur.

Berlingkar-lingkar pusing-pusing barisannya..

Tersesat poster I AM..

Tengah dok beratur tu, kelihatan seorang makcik yang sangat familiar datang ke arah aku. Haiyohh omonim. Kita jumpa lagi ye. Hari tu kat Seongnam. Ni kat Blue Square pulak. Ada jodoh kah kita? Jodoh dengan anak jantan omonim mungkin. Kekekeke.. It's Kyu's mom. ^___^

Kyu's mom..

Announcement dah berkali-kali dibuat suruh semua masuk ke dalam hall. Tapi aku tetap beratur jugak untuk dapatkan barang. Lagipun dah dekat dengan kaunter dah. Aku berjaya rembat t-shirt je. Yang lain tak ada dalam bajet. :( Then, off masuk ke dalam hall. Tiket economy haruslah duduk kat tingkat atas. Bila lah agaknya boleh duduk betul-betul depan stage ye. Tunggu encore FAME lah kot. Hehehehe.. 

Masuk hall..

The stage..

With Leen..

Seating quite OK jugak lah. Walaupun jauh, nampak overall stage. Kat belakang aku semuanya budak-budak sekolah. Siap berbaju sekolah lagi. Ni rombongan sekolah ke hapa ni. Kemain betul cikgu bawak anak-anak murid pergi tengok musical. 

Musical pun dimulakan. Meriah kau. Awal-awal lagi budak tu dah keluar. Mencicit dia lari dari belakang audience menuju ke pentas. Tak disangka-sangka. Mula lah berangan kalau lah aku dapat duduk kat bawah tu harusnya dah dapat raba masa dia lari. Hahahaha..

Jalan cerita dah tau, Kyu as Frank Abagnale Jr., tapi apa yang aku nak cerita kat sini ialah dia punya ensemble. GILA SEKSI. Dah lah seksi macam apa. Tertonggeng sana sini sampai nampak spender masing-masing. Segala lurah pun nampak. Eii.... Dah tu ada scene-scene 18SX pulak tu. Ternganga aku. What. What. Why. WHYY?? Kenapa macam tu? Meraung dalam hati tengok Kyu beraksi. Biar betul musical ni? Dan biar betul budak-budak sekolah kat belakang aku ni datang tengok? Adoiihhh.. Sepanjang-panjang berlangsung, senyap seribu bahasa budak-budak ni. Kesian betul. Cikgu diorang pun. Aishhh.. T_____T

Memang sebelum ni aku dah ada baca komen-komen orang yang pergi tengok. Cuma aku tak sangka extreme macam ni. Hahahaha.. Pening terus kepala aku.

Kyu..

Performance..

Bakal bapak mertua Frank..

Mengucap panjang je lah aku tengok musical ni. Sangat tak sesuai untuk tontonan family with kids. Selain mengucap panjang, aku menguap panjang jugak. Menguap dan terus tidur. Hahahhaa.. Asal gelap je, mendayu-dayu je lagu, aku terus tidur. Kepenatan kot siang tadi pergi jalan-jalan non stop. Dah tu melantak ikan bakar yang sedap tu. Memang kuyu je lah mata. Asal ada peluang je aku tidur. Asal bukan scene Kyu je aku tidur. Time intermission semua orang keluar pergi freshen up pun aku sambung tidur. Hahahaha.. Lalok kekdahnya. 

Frank with Brenda..

Frank with Carl Hanratty..

Dua jam lebih jugak lah musical ni berlangsung. Overall entertaining sebab aku nampak the other side of this evil maknae jadik playboya. Lagu-lagu sedap, jalan cerita nice, cuma tu je lah, bab seksi-seksi tak hengat tu aku macam tak berapa nak berkenan sangat. Lain-lain OK. ^_____^

Sebelum balik. A quick snap...


Kkeut~!! 

0 comments :