Friday, September 12, 2008

Tak Ada Kat Skudai!

Selalunya la kan, aku mengeluh duduk kat Sabah ni banyak kekurangan. Kekurangan dari segi mendapatkan bahan aku melantak dan lain-lain lagi. Walaupun di JB aku tinggal di pekan koboi, aku boleh dapat macam-macam benda. Dari segi makan, keperluan harian, hiburan, mudah sangat nak cari. Segala-galanya boleh dikatakan ada.

Lima enam hari lepas aku ke bazar ramadhan IP. Sindrom malas memasak aku melanda dengan hebat sekali sampai tak boleh ditepis-tepis lagi. Di bazar tu, aku lihat orang lagi banyak dari makanan. Walaupun sesak dan ramai orang, aku berjaya juga mentapau benda nak dimakan waktu berbuka puasa nanti. Sesuatu yang aku belum jumpa lagi di pekan koboiku..


ABC Ribena


Penjaram


Sayap Madu

7 comments :

' sLay said...

apekah penjaram tersebut?

Emmy Dahliana said...

amplang tade? hinava ke.. hehe
k.yatt pnah makan kerabu bitter gourd x?

CikSengal said...

'slay,
penjaram tu kuih. rasa dia cam kek gula hangus. tapi versi keras. hehe..

emmy,
ni baru kat bazar ramadhan. banyak lagi makanan yang pelik2 kat sini yang takde kat semenanjung. amplang tu feberet. hehe.. hinava penah makan. sedap gak. tapi jarang jumpa. kerabu tu tak penah makan plak. nanti cari.. ^__^

amnikhassim said...

ohhh... abc ribena itu sungguh menawan... oh...

perutku mula menyanyi... yat!! hang membuatkan air liur aku meleleh...

mohdnajwan said...

Woo.. sayap madu tu nampak.. NYAM NYAM!

CikSengal said...

amni,
Bukan setakat ABC ribena je. Macam2 jenis ABC ada jual kat sini. Macam2 kaler..

najwan,
Sekali makan pasti nak lagi. Hehe..

Ayuniez said...

kak yatt, penjaram ke penyaram ehh? mcm pnah dgr penyaram..