Friday, October 31, 2008

Berubah Haluan?

Ketika cuti raya, aku diberitahu bahawa aku akan dihantar berkursus di KL. Sukanya, sampai melompat-lompat kegirangan. Mana tak suka, aku dapat keluar berjalan-jalan. Sambil menyelam, minum air. Ye tak? Then, after I got back to work, barulah aku tahu yang kursus tu berkaitan dengan Satyam. SATYAM? I laughed like crazy. Dulu Infosys, now Satyam? Interesting. Bukan ke diorang ni rivals? Errmmm..?? Tak kisahlah. Janji dapat keluar dari Sabah ni. Haha.. So, different inputs lah this time ye. Oh wait.. Are they going to make me go to India again? Huh? Harap-harap tak ada lah. Perut aku ni baru je nak baik. Hehe..

Last wednesday, aku terima panggilan dari KPT. I need to attend a web seminar with Satyam people on Friday, which is today lah. Before that, i need to join a test run. Nak make sure application web seminar tu ok dan aku boleh interact with Satyam tanpa sebarang halangan. But, things aren't very good. The internet sucks! Aku tak dapat join the test run. The following day, another test run, same thing - Internet macam cipan. Tak dapat join jugak.

Today? Worse! Definitely macam cipan yang tengah nazak. (Just a perumpamaan. Aku tak pernah tengok cipan nazak..) Menunggu saat-saat untuk meninggalkan alam fana. No choice. Aku memecut ke arah 1Borneo. It only took me 4 minutes to start enjin kereta, drive keluar dari UMS and park my car di 1Borneo. Tak sangka. Sekejap je rasa. Nak pergi IPMB lagi jauh. Aku terus menuju ke arah coffee bean, order myself some treats and start the web seminar.



Nothing much with the web seminar. Some introduction to the program, chit chatting with the participants and bla bla bla. Chet!! Aku ingatkan ada something big lah. Something very important. Tengok-tengok macam main YM je. Tapi still ok. Dapat interact dengan other participants. Well, program yang akan berlangsung 24-28 Nov di APIIT, Technology Park ni melibatkan 20 lecturers from various IPTs.

Bila difikir-fikir, aku ni tamak ke? Nak rebut semua peluang yang ada? What will people say? Sudah-sudahlah dengan Infosys, Satyam pun kau nak kebas jugak? Aku tak tau nak cakap apa. It is not my fault being the only single lecturer in our science computer department. Mana-mana kursus or training, yang jauh, yang lama durationnya, aku dapat pergi. Yang lain-lain busy dengan family, anak and so on. Aku ni anak kucing pun tak ada. So, lucky me! Or, dead meat me!

Well guys, I'm not the only INFOSCION yang bertukar arah (bukan suka-suka ye). Ada lagi seorang tu. Well, two actually. Tapi yang lagi sorang tu macam tak jadi je. Siapa ye lagi sorang yang 'tamak' tu? Wait n see lah. Kita jumpa di lain entry. Hehe..

6 comments :

Anonymous said...

takpelah tamak pun..hidup nie kdg2 kena tamak..hahahaahah...thats true kan......kaylah..semoga cita2 anda menjadi lebih tamak tercapai...best of all.............wish me luck too..bye

CikSengal said...

yeszaaa..
hidup mesti tamak! keke..

debu-papa said...

nih citer pasal dasar pandang ke Bombay ker citer pasal orang tamak.. aku pon tamak gak .. setahun satu company.. wakakakakkkk... bile ko nak buat collaboration ngan company aku keje nehhh... ada can nk buli... huhuhu

Anonymous said...

ko lupa ke... ko ternak banyak anak kutu... hiksss...

CikSengal said...

papa jahat,
dua-dua pun boleh.. tahun depan ko nak lompat ke mana plak? hehe.. company ko ada collaboration ngan KPT ke? kalau ada bley laa ko buli aku.. hehe..

CikSengal said...

amni,
kutu pe? kutu babi? kutu berahak? hehe..