Friday, September 30, 2011

Menyengal di Kg Nelayan

Hari-hari makan. Makan hari-hari. Naik sekilo aku ni tau minggu ni! Chisss.. Tak boleh jadi. Once the week is finished, aku kena start puasa balik!

Malam tadi kami makan lagi. Kami makan di Restoran Kampung Nelayan kat KK ni. Ni kalau ikutkan kali kedua lah aku datang sini. Last time datang pasal kerja jugak. Dengan Prof Wayne Summers yang menilai program 4 tahun Software Engineering kami. This time sama juga kekdahnya. Dengan Prof Garik. Dua-dua ni our external examiners. Sepanjang duduk kat KK 6 tahun ni baru 2 kali kau mai sini Cik Sengal? Yes of course! Sebab tempat ni mahal kau! Kalau sendiri-sendiri pergi tak mampu aku. Disebabkan makan free macam ni lah aku dapat datang sini. Hahaha.. Tapi kalau ada guests dari luar, sangat sesuai lah kan bawak ke sini. Ada persembahan tarian masyarakat Sabah some more. Boleh join menari, boleh join menyumpit belon. Tak ke meriah gitu? Kat UK takde tau. Hahaha..

Malaysia ni meriah dengan makanan. Prof Garik pun kepelikan yang keamatan bila kita-kita ni asyik makan saja kerjanya. Masa sesi menilai, ada breakfast, ada lunch, ada teabreak lagi. Pening dia tengok. Biasalah kan. Aku ni kadang-kadang kalau datang sengalnya, aktiviti yang dijalankan tu tak pandang sangat, yang penting ada makan. Huwahuwahuwa.. Buruk perangai. Ehh.. Korang pun sama kan? Jangan kata aku je macam ni. Hahahaha.. Well, 1Malaysia, 1Obesiti. Boleh gitu? Hahahaha..

Dinner kami ni meriah juga lah. Sila lah tengok apa yang kami makan ni...


Nasi Goreng Cina..


Ikan masak sweet sour.. Ikan jenis apa aku tatau. Taunya makan je!


Sabah Vege


Yam Cake.. Sedap kooo!!


Soft shell crabs


Sotong goreng tepung..


Butter Prawn..


Puding kelapa..


Buah-buahan..

Kami ni satu meja cuma 8 orang je. Senak nak habiskan semua. Well, dua meja sebenarnya. Satu meja the big jaws. Ketua program, dekan, Prof Garik dan geng-geng formal yang lain. Satu meja lagi geng ikan bilis. Geng-geng informal ni. Geng ikan bilis ni, paham-paham lah. Sengal tak ingat! Banyak ketawa dari makan. Serius sakit perut. Bergelodak segala udang ketam sotong dalam perut aku ni. Cik Dila berada di meja ikan jaws. Sangat jeles dia melihat kami ikan-ikan bilis ni berjimba-jimba. Hahahaha..


Family Potrait. Motip Cik Sengal ala-ala Ramlah Ram?

Dah siap melantak, kami duduk lepak-lepak sebentar menanti perut reda. Makanan yang tak habis tu kami tapau bawa balik. Ni baru betul ye kawan-kawan tentang konsep menapau! Bila tak ada orang nak makan dah, kau tapau lah apa-apa yang ada. Jangan potong stim orang yang tengah makan. Ingat tu! Hehehe..

Dah sampai rumah apa aku buat? Ye.. Pandai korang semua. Hahahaha..

0 comments :