Tuesday, September 27, 2011

Open Office

Hari ni office aku buat openhouse!! Makan lagi. Gebuuuss lah aku macam ni hari-hari makan je. Makan free pulak tu. Adoilahh..

Konsep makan-makan kat office aku ni ialah konsep potluck. Setiap program diminta membawa makanan sendiri dari rumah dengan mengikut tema. Program aku ni pulak ditugaskan membawa kuih muih. Kuih muih tu apa? Kuih karipap kah? Kuih koci kah? Atau biskut raya? Hahahaha.. Disebabkan biskut raya aku dah habis, aku tak bawa apa-apa kecuali bawak perut yang kosong. Hehehe.. Selain dari tu, setiap staf akademik juga diminta untuk menyumbang RM20. Humang aih. Banyak kan RM20 tu? Setimpal ke dengan apa yang aku makan nanti? Hahaha.. Berkira benor lah aku ni kan?

Majlis dimulakan dengan ucapan alu-aluan dekan, seterusnya doa makan dibacakan dan seterusnya sesi meNGAP!! As soon as sebut je NGAP, semua orang lintang pukang mengejar makanan. Sabar je lah makcik. Makcik duduk diam-diam lah dulu. Tunggu semua orang dah selamat mengambil makanan masing-masing. Makcik bukan pelahap na nak serbu-serbu macam tak makan seminggu.


Makan!!!

Makan lagi!!

Apa yang aku makan? Benda-benda kat bawah ni. Siapa-siapa yang rajin memasak makanan-makanan ni, terima kasih lah banyak-banyak aku ucapkan. Dapat jugak aku makan.

Laksa katanya...

Mi Kari katanya..

Spagetti Bolognaise katanya..

Kau pernah tak, pergi openhouse tengok orang tapau makanan bawak balik? Kat sini benda tu normal. Yang paling best, kita ni masih tengah makan, dia dah sebok-sebok menapau. Wah wah wah.. Kok ye pun, tunggu lah orang semua dah habis makan baru nak tapau-tapau. Ini tak. Kecik hati kita tau! Nak makan pun tak lalu tengok orang sibuk menapau.

Tapi dah habis makan tu, dah selang beberapa hari tu, aku rasa macam tak berbaloilah lah pulak RM20 yang aku sumbangkan tu. Wahh.. Tak ikhlas ke? Ikhlas tu macam dah tinggal separuh ikhlasnya bila dapat tau berapa kerat na umat-umat yang menyumbang. Dan terkenangkan aksi menapau lagi tu. Isyy.. Tak baik ungkit-ungkit tau! Tapi... Heppp!!! Ehh.. Mana aci kan?? HEEEPPPPP!!

Hati saya sudah kecik. Tahun depan tak mau datang!! ㅠ__ㅠ

0 comments :