Sunday, August 5, 2012

Banjir Kilat

Ko hengat KL je banjir kilat? Rumah aku yang terchenta kat KK ni banjir kilat jugak kekdahnya. Banjir sebab paip air bocor. Banyak-banyak tempat, store room jugak lah nak tempat kau nak banjir kan. Menangis tak berlagu aku dibuatnya.

Macam mana tak menangis. Semua harta, khazanah, kotak-kotak yang rasa-rasa takmo pakai dalam waktu terdekat ni, semua aku humban dalam situ. Dah tu tak pernah check. Sekali bukak, hambik kau! Air dah bertakung. Kotak-kotak yang cantik dah hancur lumat bertukar menjadi lumpur. Ke lumut. Sekali pandang macam tanah pun ada. Isk.. Tak tau nak cakap macam mana dah rupa parasnya. Sobss..

Hambik!!

So nak buat apa? Mana yang boleh diselamatkan, aku selamatkan lah. Mana yang tak boleh, ke tong sampah lah jawabnya. Dekat seminggu jugak aku kerjakan store room ni. Satu bilik cenonet ni je. Kalau satu rumah entah tak boleh aku nak imagine macam mana. Terbayang-bayang kat kepala berita kat TV. Berita tentang banjir. Berita tentang mangsa banjir. Huk! Sedih tiba-tiba.

Jumlah kerugian? Entahlah. Dalam RM1K jugak kot aku campak ke tong sampah. Huhuhuhu.. 

0 comments :