Sunday, December 4, 2011

Ada Apa Dengan ALICAFE

Pagi tadi aku bergrocery shopping. Buat stok sebulan kat rumah ni. Macam biasalah. Selalunya aku menabung kat Giant 1Borneo. Suka betul aku pergi situ. Boleh cuci mata. Boleh pergi Daiso. Boleh menebeng kat depan Money Changer some more. Opppsss~!! Nak ke mana lagi lah CikSengal ni kan? Hahahahhaa..

By the way, sedang aku tengah khusyuk mencari barang, aku terdengar suara-suara dalam bahasa yang agak familiar. Agak kecoh jugak lah. Aku pun pergi ke arah suara-suara itu. Ok. Seorang Korean ahjusshi, seorang ahjumma ~ isteri ahjusshi tu kot along with a friend dekat isle instant drinks. Chot chet chot chet chot chet.. Apa lah yang dikecohkannya tu. Rupa-rupanya dia tengah suruh pekerja yang ada kat situ turunkan beberapa kotak Alicafe yang berada kat shelf paling atas tu. Kotak-kotak tu dimasukkan ke dalam troli. Wow.. Terbuntang mata aku. Banyaknya pakcik? Buat stok ke? Borong nak bawak balik Korea sana? Bagi souvenir kat saudara mara? Hahahaha.. Tengah sakan aku menonton scene tu, tiba-tiba ahjumma tu terus terpandang aku. Di kala mata kami bertentangan, dia terus tergelak. Aku pun ikut gelak sekali. Hahahaha.. Macam tau-tau je apa yang aku fikirkan ye ahjumma?

Alicafe...

Hurmm.. Sedap ke Alicafe ni? Sampai berbondong-bondong pakcik Korea tu beli? Sekali rasa pasti nak lagi? Entah ye. Kena buat kajian ni.

Jadi aku berjalan-jalan lagi. Entah agaknya hari ni Hari Bertemu Orang Korea kot. Aku terserempak dengan beberapa Korean lagi. This time 3 Korean ladies. Kecoh-kecoh nak beli jajan. Secara tak sengaja aku terpandang ke arah bakul grocery mereka. Guess what I saw? Yepss.. Beberapa bungkus Alicafe~!! Yowwwzaaaa!! What happened? What happened weh? Kenapa semua orang kemaruk Alicafe? Tengah aku dok fikir macam mana connection tercetus antara Korean and Alicafe, aku dikejutkan dengan laungan seorang perempuan. Oh. Kawan kepada these ladies rupanya. Serius aku terus tergelak kat situ bila the chingu datang ke arah kawan-kawannya dengan memeluk 2 paket Alicafe 3-in-1. Wakakakakakaka.. Dah macam orang sewel aku nak cover-cover gelak kat Giant tu. Tolak troli sambil tersengih-sengih macam kerang bacen. Adoilaaa..

So, dengan perasaan curiousnya, balik rumah aku terus google pasal Alicafe..


Bukak-bukak main page je dah nampak bendera Korea terselit kat situ. Oh.. Dah sampai Korea rupanya Alicafe ni. No wonderlah. Si Queen pun bagitau yang dia pernah nampak Alicafe ni ada dijual kat Shinsegae. Dah glamer rupanya Alicafe ni di kalangan orang Korea. Bila godek-godek corporate profile, baru ku tahu company ni based kat JB. Kampung makcik~! Hahahaha.. Sumpah aku tak pernah tau sebelum ni. Sebab aku tak pernah nak ambik tau. Bila insiden kat Giant ni terjadi baru aku terhegeh-hegeh nak godek. Hahahaha..

Belek bahagian spokesperson pulak. Ada Farah, Rosyam Nor, Dafi and Raymond Lam. Cepat-cepat aku bukak site Korean punya.....

Spokeperson COMING SOON~!!

Wohhh~!! Siapalah bakal jadi spokesperson untuk Alicafe Korea? Super Junior? Wakakakaka.. Mau berkotak-kotak aku beli buat stok macam ahjusshi tadi. Hahahahahahah..

Dah nak habis merepek ni, aku still tak tau kenapa Korean borong Alicafe ni banyak-banyak. Maybe kat Korea sana harganya mahal? Borong banyak-banyak kat sini lagi murah? Orang tengok mesti pelik kan. Alah.. Sama je dengan orang kita yang memborong face product kat sana berbondong-bondong banyaknya. Opppsss~!!! Hahahaha.. Orang-orang sana pun mesti rasa pelik tengok kita.

Nantilah. Kalau aku ada rezeki terserempak dengan Korean yang memborong Alicafe ni aku nak tanyalah. Wae manhi manhi saji? Wakakakaka.. FAIL~!!

0 comments :