Wednesday, December 14, 2011

Banafee Village, Johor Bahru

Staying at Hotel Selesa, aku berpeluang untuk menjengah ke Banafee Village. Tempat melantak lah youuu.. Locationnya, satu jalan yang sama dengan Hotel Selesa iaitu Jalan Abdullah Tahir. Kalau jalan kaki ada kot dalam 8-10 minit. Aku pecut naik kereta je. Hehehe..

Dengar nama restoran ni macam familiar je kan? Yes. It belongs to the Banafe's family. Pelakon Betty Banafe tu. Bisnes keluarga dia kalau tak silap. Rajin jugak lah Betty datang ke restoran ni once in a while.

Kebetulan hari aku datang, hujan. Jadinya duduk kat belah dalam restoran sajalah. The interior is quite nice. Sebelum ni aku dah pernah pergi. Tapi sekali je lah. Itu pun entah tahun bila. Hahaha.. Kali ni aku datang lagi. Bawak Kim On untuk mencuba makanan-makanan Johor. Poyo je. Specialty Banafee Village ni sebenarnya Arab Cuisine. Tapi ada jugak lah local dishes. Pilih je apa nak makan.

Tempat menggodak air..



The interior..

Kim On's dinner.. Entah huwal fadang fasiru afa ntah namanya..

Melantak~!! See someone there?

Close up sikit~!! It's Betty Banafe..

Last time aku datang aku makan ayam penyet. Kali ni datang makan ayam penyet lagi. Entah lah ye. Sedap ayam penyet dia. Hahahaha..

Ayam Penyet..

My 3-layer tea..

Harga kat sini agak berpatutan. Tapi kalau makan hari-hari kat sini boleh bankrap jugak. Hahahaha.. Siapa-siapa yang datang jalan-jalan kat JB tu, cuba-cubalah singgah sini melantak. ^__^

0 comments :