Saturday, June 9, 2012

Outing With the Ducklings @ D'KL

Salam Satu Malaysia. Semalam rezeki aku murah. Aku dibelanja makan malam dan tengok wayang oleh anak-anak itik peliharaan aku. Hahaha.. My FYP students lah duckling-duckling tu.

Seronok kan hidup ni? Lepas penat membebel macam-macam, dapat makan free. Kalau hari-hari membebel, hari-hari dapat makan free lagi best. Bila lagi kita nak pow mereka kan. Hohoho..

We had dinner at D'KL. Kemain kencang seh nama restoran ni. Makan di mana kau? Makan D'KL. Punyalah jauh kau pergi makan kat KL sana. Memang KL pun. Kampung Likas. Kuikuikuikui.. I had Nasi Ayam Taliwang. Recommended katanya. Kaw-kaw pedas katanya lagi. Ha yelah pedas tu. Aku ni tak mudah tertipu dengan pedas orang sini. Kau cakap lah pedas macam mana pun, aku tetap kata tak.

Nasi Ayam Taliwang..

Betul, bila dah rasa, tak pedas mana pun. Tapi boleh lah. Sedap jugak lah. Tapi kalau lagi pedas lagi sedap. 

Special 3-layer tea..

Lepas makan kami berlari ke 1Borneo. Berlari naik kereta lah. Kejar tayangan pukul 9.40 malam. Cerita apa? Cerita sengal Madagascar tu. 

Madagascar 3..

Ya ampun. Sengal macam hapa cerita ni. Bengap betul lah. Penat aku gelak. Nak-nak ada watak singa laut dalam cerita ni. Aku dengan singa laut ni pun ada sejarah. Dey berapa banyak sejarah daa. Sejarah dengan Mi Siput lah. Singa laut lah. Bila bercerita tentang singa laut, aku terus teringat pada Geng Karatzku yang berada nun jauh di KL. Sakan aku ketawa. Selamat sudah berkocak ayam taliwang dan teh dalam perut aku ni. Kang ada jugak yang muntah kat sini kang. Hahhahaha.. Tapi yang bestnya, masa kemuncaknya ialah, 20 minit terakhir aku syok tido. Madagascar tengok aku. Hahahahahahhaa.. Bloody fool betul. 

Overall, nice outing. Dah lama tak buat kerja-kerja mengepow anak murid macam ni. The last one I remembered was somewhere in 2008. Lepas tu tak ada student yang sesuai untuk dipow. Sedih.

Ok, lepas ni siapa pulak nak belanja? I'm ready anytime!

0 comments :