Sunday, November 30, 2008

I'm Baaackk!!

Sampai juga aku di KK akhirnya. Suka betul aku. Tak pernah-pernah rasa macam ni. Kalau tidak, maunya muncung aku ni panjang sedepa bila pikir nak balik KK. Entah kenapa kali ni seronok betul. Hahaha.. Ada benda yang menarik rupanya kat KK ni. Miahahaha..
Anyways, the Satyam Faculty Development Program was excellent. Mata aku dibuka seluas-luasnya tentang keperluan industri. Geng, kita kena tukar silibus lah! Banyak benda kena switch around. Bala kata jangan ajar programming first semester. The students will cry. Dia kata ajar SE dulu, then Database, then baru lah programming. Baru betul caranya. So, programming language in the 2nd year? Hmm... Mau ke pengurusan kita tukar ye?
Well, sepanjang kursus ni aku diperkenalkan dengan beberapa buku yang aku pernah kata aku takkan baca satu masa dulu. Buku Motivasi! Sikit-sikit, Who Moved My Cheese? Then ada The World Is Flat. Lagi ada apa entah. Nampak gaya lepas ni aku kurang lah kot baca novel-novel Alaf 21. Hehe..
Duduk di KL 5 hari aku terasa rimas. Asal balik training je hujan. Lebat pulak tu. 3 hari aku basah lenjun kena hujan. Sakit kepala jangan cakaplah. Nak jalan-jalan? Huh. Forget it. Baik aku tidur je kat hotel. Memang tak ke mana-mana lah aku ni.
Dalam serabut-serabut tu, I managed to meet Zaza. Lepak sama-sama, borak-borak. Malamnya aku tidur kat rumah dia. Syok jugak lah. My other plans with Yusz, Payart and Erma totally ruined disebabkan hujan dan masa yang singkat. Next time lah geng! Time kerja macam ni tak ada feel nak meroyan.
The program ended on Friday. Lambat pulak tu. Ada closing ceremony and hi-tea. Ceremony je habis 5.30. Aku tak sempat nak tunggu makan. Terus pecut balik hotel, ambik barang yang banyak gila + berat tu, naik monorail pi kl central, check in and naik ERL pi KLIA. Pheww.. Penat beb! Rasa nak patah pinggang aku pikul beg sebeban macam tu. Huhu..

Arrived safely in KK early saturday morning. Zul and K Leen datang menjemput aku kat airport. Yes, it's good to be back again. Yey! Kekeke..


*will upload some photos later.. (^__^)V

0 comments :