Tuesday, October 21, 2008

Kisah Cik Abang

Aku terima satu wedding invitation dari my old scmuo friend, Dr Diyana kita. Majlisnya dibuat di KL, tapi majlis pihak lelaki di buat di KK ni. Dah alang-alang aku di KK, aku pun bersetujulah untuk datang ke majlis belah lelaki. Location - The Pacific Sutera, Sutera Harbour. Kiranya kena reserve seats lah. Diyana reserved dua seats untuk aku. Meaning, for me and my 'cik abang'. Aisehh.. Aku bagitau dia, aku takde cik abang. Tak payah lah nak reserve extra seats. Dia tak percaya. Dia suruh jugak aku bawak cik abang aku. Iskk.. Takpelah. Aku dah malas nak argue. Kalau sempat nanti, aku cekup lah siapa-siapa jadi cik abang aku. Hikhik.. Tiru cerita The Wedding Date lah pulak. :-p



So the day arrived. Aku gagal mencari cik abang. Dengan poyonya, aku pergi ke majlis resepsi seorang diri. Agak kekok, bila diletakkan semeja dengan doktor-doktor merangkap kawan-kawan Diyana & her new hubby. Masing-masing bercerita tentang MRI lah, ortopedik lah. Aduhh.. Aku tak reti nak menyampuk di mana-mana. I'm not in the same league. Hasilnya aku duduk diam-diam je. Patutlah Diyana suruh aku bawa cik abang. Supaya aku tak mati kutu, macam orang bodoh duduk kat meja tu. Iskkk...

Oh, another kisah cik abang. Setelah 3 bulan 5 hari, aku baru terjumpa sesuatu milik seorang cik abang ni. Dah lama benar aku mencari. Sampai dah nak give up. Terselit dalam poket beg rupanya. Mesti dia tertunggu-tunggu khabar berita juga gambar-gambar yang telah aku janjikan. Mujhe maaf karo, bhaiyya. Hehehe..

2 comments :

debu-papa said...

awat tak habaq awal2.. aku rela dipinjam ke majlis itu.. ko punya pasal.. dpt makan free.. table servis tuh.. hihihi

CikSengal said...

Ermm.. Tiket kapal terbang mahal. Nak suruh naik kapal laut, minggu depan baru sampai. Tu yang kensel. Hehe..