Friday, April 25, 2008

Banjir Oh Banjir..

Sejak dua menjak ni hujan. Lebat selebat2nya. Jalan on the way nak balik rumah pun banjir. Jem jangan cakaplaa. Dari 10 minit boleh jejak ke satu jam sangkut dalam jem tu. But still, sampai skarang takde tindakan apa2 lagi dibuat ke atas banjir tu. Cuba2 la lebarkan longkang ke. Apa ke.

Serentak ngan tu jugak rumah aku ikut banjir. Ah sudah! Hari tu dah banjir sekali. Ni banjir lagi. Aku tak tau la camne bley banjir. Air keluar dari celah2 lantai n dinding. Terer tak? Aku bajet la air hujan banyak sangat pastu serap masuk tanah pastu tak tau nak pi mana dah. Last2 keluar celah2 lantai dapur aku. Memang magic. Dah le nak cari punca air tu susah. Terpaksa aku merangkak ala2 kucing miang kat dapur tu pi belek2 lantai kat belah mana air tu keluar. Lepas satu jam belek akhirnya jumpa gak. Memang konfem dan soheh. Air keluar sikit2 dari celah2 batu.

So aku pon call Bryan. Cerita la sket kan apa dah jadik ngan umah dia ni. Dia pon tak senang duduk. Sama jugak macam hari tu. Hari tu masa first time banjir diorang pi kopak lantai n dinding nak cari punca tapi tak jumpa. So berlubang + sompek la lantai dapur aku. Pastu kali ni pandai plak air2 ni keluar dari celah2 lubang tu. Sikit2 dia keluar. Lama2 bertakung jadi banyak. Dahsyat. Ada perigi kat dapur aku ni. Spesel punya. Rumah orang lain takde. Kehkehkeh..

So aku buat kesimpulan ada paip bocor la tu. Last time aku tak ingat camne bley berenti leaking ni. Rasanya macam tiba2 je. Kali ni berlarut2 sampai seminggu air keluar. Kalau tak bocor aku tak tau nak kata

0 comments :