Friday, November 30, 2007

RCCST07

At last!! Phewww!! Habis gak RCCST07. Lepas setahun kepala sakit dengan benda alah ni akhirnya abis gak. Suka hati aku. Tak payah dah nak mengadap benda ni lagi for one year. Yey!! Hehehe..

RCCST07 ni berlangsung selama dua hari. Buat kat Shangri-La Tanjung Aru Resort (STAR). Hari pertama je dah saspen banget. Pintu sume bilik berkunci plak dah. Adehh. Dah jadik satu kerja cari management people mintak tolong bukak pintu. Setup PC blom lagi. Nasib baik masih awal. Aku pon dah start busy kat meja registration. Ye la kan. Aku je yang tau sape yang dah bayar sape yang belum. Penat betul nak keep track status participants ni.

Tak sempat aku nak dok lama2 kat meja tu aku dah disuruh wat keje lain. Berlarilaa aku ke bilik secretariat. Huh! Tension betul aku. Keje2 remeh yang mencabar jiwa betul. Sudahnye aku tak lepak kat registration counter. Lantak la. Pandai2 korang la register. Opening ceremony pon aku tak join. Sadis betul.

Dari secretariat room aku nampak satu benda kat hujung nun yang bley buat mata aku bersinar2. Hehehe.. Berbunga2 hati aku. Dah lama aku tak bermesra dengannye. Rindu plak. Harapan aku tinggi lepas kerja dah siap semua aku nak pi menggodek benda alah tu. Tapi blom sempat pape, orang lain dah landing kat situ. Wallah.. Terpaksalaa tunggu dulu. Dah tengahari lepas lunch baru aku ada peluang menggodek. Bestnye.. Teringat zaman2 dulu.


Ni ler benda alah yang ku godek..

Sesi petang aku jadik chairman bagi satu sesi. Semua participants orang mesia. So no problem la. Tapi hangin gak aku coz ada sesetengah participant tak datang present. Padahal aku nampak muka orang tu masa registration n masa tea break. Mentel tul. Ni nak datang present ke datang sesaja suka2. Sabo je la aku.

Sesi hari pertama abis kul 4 lebih. Aku macam palesit pecut balik rumah coz malam tu ada acara lagi. Dinner kat Magellan Sutera Harbour Resort plak. Dinner conference tapi bukan kami yang handle. Nasib baik ada sponsor yang handle. So tak banyak la keje kitorang nak wat. Datang makan je. Ramai gak umat yang datang sebab dinner ni gabung ngan dinner organization lelain. Tak kisahlaa kan. Janji dapat makan.


The next day, participants dah berkurangan. Tak ramai dah yang datang. mana2 yang dah present tu jangan harapler nak nampak batang hidung. Semuanya dah blah ntah ke mana. Yang tinggal ni pon bape kerat je. Masa lunch makanan banyak tak abis. Ramai gak yang tapau bawak balik. Aku pong jua. Hehehe.. Sesi habis awal plak. Dapat balik rumah awal. Best siot. Dah sampai rumah lega bukan main lagi. Bubbye RCCST. See you in two years time!

0 comments :