Sunday, March 29, 2015

A New Baby Sebelum GST

My new baby! Beberapa hari sebelum GST dilaksanakan, kena lah pergi shopping kan. Kebetulan, laptop dah tak berapa nak ok, tekan huruf ni keluar huruf tu, kejap-kejap hang, buat sakit hati je nak menaip apa-apa. Kita beli baru lah!

Ini lah baby nya..

ASUS Transformer Book gitu. Boleh cabut-cabut. Aku pun macam, eh best jugak ni boleh jadi tablet. Harga pun aku rasa macam ok jugak tak sampai RM2.5K. Tapi part nak membeli tu, kuss semangat. Berbagai jenis kedai aku masuk. Macam-macam yang aku tanya kepada penjual-penjual tu, tapi soalan basic pun diorang tak boleh jawab. Tapi nasib baik lah, kedai yang terakhir aku masuk memang penjualnya tip top. Semua yang aku tanya, dia boleh jawab. Dari segi fizikal laptop tu, bahagian teknikal nya, semua lah. Tak payah tunggu lama, aku terus beli dengan dia. Rezeki kau lah dik.

Dah tu, dapat banyak accessories pulak tu. Bertambah-tambah sayang aku kat budak ni. Hehe.. Kebetulan pendrive aku pun dah weng, headphone aku pun dah tak keluar suara sangat. Suka betul aku dibuatnya. 

Accessories..

Balik ke rumah dengan hati yang gumbira. Dah tak perlu nak menyumpah-nyumpah tekan keyboard, tak perlu nak maki hamun bila keluar skrin biru gila tu. Semoga rajin menaip lah lepas ni. Hehe..

Kita cabut-cabut dia..

Urmmm, ada beberapa hari lagi ni, nak beli apa pulak ye? ^___^

0 comments :