Friday, January 31, 2014

Harta Karun

Nak kata mengemas tu idak ler. Tengah dok mencari barang dalam kabinet-kabinet kat dapur tu, sekali jumpa ini barang. Ya ampun. Kenapa masih ada ni? Patutlah rumah ni penuh dengan clutter. Banyak nau khazanah yang tak pakai dah tapi disimpan sebab sayang sangat nak buang.

Cuba teka siapa punya? Umurnya 19 tahun..

19 tahun! Masih sayang lagi ke? Bercelaru sungguh minda. Dah jadi habit kot kan dok sayang barang-barang ni. Kalau tak korek, memang tak jumpa dan tak tau pun barang-barang ni ada. Kalau buang pun tak heran kan. Tapi bila dah jumpa ni? Sayang pulak? Tapi pakai ke? Entah lah ye.

Macam mana nak ubah minda? Aku sendiri ada lebih 30 helai baju yang tak pakai. Dah masuk dalam beg plastik hitam dengan niat nak jual or derma. Sekali aku pergi bongkar balik plastik hitam tu. Tau apa aku buat? Eh, kanapa baju ni ada kat sini? Ehh why is this here? Ehh baju ni aku pakai lagi. Dah tu keluarkan balik. Tapi lepas tu tak pakai pun. Hahahhaa..
Wikipedia: Compulsive hoarding is a pattern of behavior that is characterized by the excessive acquisition of and inability or unwillingness to discard large quantities of objects that cover the living areas of the home and cause significant distress or impairment.
Aku lah tu kan? Kesimpulannya, mereng. 

0 comments :