Wednesday, October 27, 2010

Yuk Ke Jakarta!! ~ Day 4 (Final Day)

Monday, 18th January 2010

Hari ini hari terakhir kat Jakarta. Flight balik ke KL malam. Dah tak tau dah nak pergi mana. K Awa and K Alin flight pagi balik JB. Jadinya, tinggal lah aku dengan K Abid melayan perasaan together-gether.

Seriously, tak tau dah nak pergi mana. Jalan-jalan di area Mangga Dua sajalah. Keluar masuk segala bangunan yang ada kat situ. Hahaha.. Went to this place. Lupa dah nama mallnya. Tapi ala-ala Low Yat jugak lah. Banyak jual IT stuffs. Then, satu bangunan ni penuh dengan baju-baju. Aku nak menghabiskan rupiah aku, aku beli laa baju dua tiga helai. Lepas tu blur. Masih banyak lagi masa. Kami pun bercadang pergi muzium. Hehehe.. Muzium lagi.


Baru beberapa hari habis tayang kat Korea, dah keluar dah cerita ni. Huhuhu..



Bergeraklah kami ke Muzium Sejarah Jakarta. Sekali tutup da.. Chait! Hari Isnin muzium tutup ye kawan-kawan. Pusing-pusing situ je lah. Adeh. Apa lagi mau buat ni?? Seriously dah ketandusan idea.


Muzium Sejarah Jakarta..


Adehhh.. Antique Souvenir..


Batavia tu apa murid-murid?? Sila buka buku sejarah ye..


Muzium wayang pun tutup..

Selamat! Berpiknik lah kami di Airport. Dah tak tau nak pergi mana dah kan. Met up with Nott and gang and beransur pulang lah kami.

Arrived in KL lebih kurang dekat pukul 12 malam. Masing-masing dah balik rumah. Perjalanan aku masih jauh. Bersambung lagi besok paginya. Malam tu lepak di Tune Hotel. RM10 je. Hehehe.. Booking 6 bulan awal ye nak dapatkan RM10 tu. The room is nice but sempit. Solat pun atas katil. Terus teringat cerita pakcik teksi satu ketika dulu pasal hotel ni. Tersengih aku dibuatnya.

10am besoknya terbanglah aku ke KK. Overall Jakarta trip ni trip yang paling relaks. Takde nak terkejar sana sini. Duduk pun hotel yang mewah jugak bagi backpackers pokai macam kami ni. Bagi aku, there's nothing much to see in Jakarta. Unless korang kaki shopping. Heaven. Ditambah-tambah lagi dengan cuaca yang tak menentu. It's a biasa-biasa trip saja.

Ok till then!! Going to korek-korek and start menaip on my Bali Trip. Dangg!! It's already 1 year and 4 months since my Bali Trip. Confirm dah lupa ingatan dah. Terpaksalah bercerita based on gambar-gambar.

See you in the next backpacking entry!!

0 comments :