Monday, November 23, 2009

Kemut Punya Pasal

Kalau korang pergi isi petrol, korang pilih petrol apa ye? RON95 ke RON97? Kalau aku, confirm lah RON95 sebab aku ni kedekut. Hahahaha..

Alkisahnya, tangki baby ku menjerit untuk diisi. Pergilah aku mencari stesen Shell yang terdekat. Walaupun dalam perjalanan aku jumpa stesen Petronas dulu, aku kerek tak mo masuk. Nak jugak cari Shell. Apa yang best Shell ni pun aku tak tau.

Bila dah sampai, aku cari pam yang strategik. Selamat dah aku parking, baru aku nampak pam tu cuma ada RON97. Huh! Mana boleh ini macam! Aku pun kerek lagi sekali, alihkan kereta pergi ke pam sebelah yang aku confirm ada RON95. Dalam proses pengalihan, tiba-tiba... KEBABBOOOMMM!!! Tayar belakang kereta aku meletup akibat bergesel dengan platform pam tu. Ok. Aku exaggerate je lebih tu. Padahal bunyinya ala-ala kabuuusssshhh je. Hahahaha.. HUH? Meletup? Memang hampeh. Rupanya tiles pada platform tu dah pecah-pecah. Tergesel sikit pun dah boleh merobek tayar. Huhuhu..

Kesimpulannya. Aku terpaksa spend RM160 for the tyre semata-mata nak berjimat seringgit dua. Padan muka! Sila lah kerek lagi....

0 comments :