Tuesday, February 21, 2006

Xu Liang oh Xu Liang!!

xu liang.. nama yang sentiasa meniti dibibirku ini.. orangnya tinggi.. comel.. tapi buat aku SAKIT KEPALA!!! he is one of my student.. foreign student actually.. datang dari China.. dia ni one kind of a problem laa.. datang blaja kat sini.. dah dok mesia ni 3 tahun.. tapi english corrupt abis.. tak paham apa yang aku cakap dalam kelas.. tak tau laa camne nak buat ngan mamat ni.. datang komplen kat aku tak paham nota.. amendenya laa yang tak paham.. aku dah buat dalam the simplest english pun dia tak paham.. katanya kalau perkataan sebijik2 dia paham.. tapi bila dah jadi ayat dia terus blur.. huwwaaaaaa... camne laa aku nak tolong.. klu ikutkan hati aku nak suruh je dia drop kelas ni.. blaja english sampai paham dulu.. tapi takut plak tahun depan jumpa dia lagi.. heheh..

one day aku buat quiz.. in my room.. dia tak paham soalan aku.. dah tergaru2 kepala dia.. aku jeling je.. konon2 aku tengah bz laa buat keje.. dekat stengah jam takde gak progress.. kosong je kertas jawapan.. kira melampau gak laa tu.. slalu quiz 10 minit je.. dah lama sket aku peratikan dia pun mula menulis.. laju plak tu.. hehe.. dah agak dah.. dia letak nota kat atas lap dia.. syok betul dia menyalin.. tapi takpe laa.. aku nak tengok gak sejauh mana taktik dia berkesan.. miss.. finished!! tetiba je dia cakap.. dah siap laa tu.. MENIRU!! but its ok.. xie xie lao shi.. pastu dia pun blah.. nasib baik aku paham sket2 bahasa cina.. klu tak maunya tergaru gak kepala aku nak tangkap apa dia cakap.. wah.. jawapan penuh.. lengkap.. takde missed satu soalan pun... tapi bila aku tengok balik.. apa yang disalin tu salah............... alahai xu liang!

0 comments :