Thursday, July 25, 2013

Demotivated...........

Salam...

Lama tak update kan. Memang nak update. Rajin bukak new entry, tapi lepas tu tinggal je tak terrupdate-update. Bila ada masa, ada tenaga, ada idea, baru sambung update entry tu. Bila publish, ikut tarikh create entry. That's why entry baru pun pakai tarikh lama. Eh apa aku membebel ni. Faham tak? Buat-buat faham je lah kan. Tapi bukan tu sebab kenapa aku demotivated.

Semalam, kereta aku kena pecah. Handbag kena curi. Time nak buka puasa pulak tu. Aku singgah sekejap bazar ramadhan beli makanan. Tak sampai 10 minit aku datang balik, dah selamat kereta aku. Tu sebab aku rasa demotivated sangat. Bongok nau tinggal handbag dalam kereta kan. Walaupun dah sorokkan bawah kerusi, tak nampak dari pandangan, boleh jugak dia rembat. Memang mejik. Tak pun, dia memang dah perhatikan aku dari awal.

Lagi demotivated bila dalam handbag tu ada macam-macam. Duit hampir RM5000. Nangis tak? Nangis lah.. Duit tu untuk beli barang-barang sempena program yang aku handle ni. Mana nak cekau balik. Memang nangis tak berlagu lah nak ganti balik. Raya tahun ni memang takde duit raya!!

Lagi lagi lah demotivated bila external hardisk aku yang penuh dengan gambar jalan-jalan meroyan meronggeng tak hengat dunia tu dan buku nota yang penuh dengan aktiviti jalan-jalan pun turut dikebas sama. Now.... Gambar seketul pun takde dah............... Maklumat pun takde dah.. Tarik napas panjang-panjang and lepas............ Jadi macam mana? Nampak gaya, TERGANTUNG LAH SEGALA ENTRY JALAN-JALAN AKU. Nak buat macam mana. Gambar tak ada. Macam mana nak update entry. Kalau nak ikut ingat pakai kepala je, memang tak dapek lah. SIGH.......................................................

Walau macam mana pun, aku try jugak lah untuk dapatkan balik gambar-gambar tu. Kawan-kawan seronggeng mesti ada simpan secopy dua. Try jugak lah. Kalau sampai bila-bila takde entry baru on jalan-jalan, maknanya memang aku terpaksa say bye bye lah.................................. T________T


Sampai hati orang tu kan buat macam ni bulan-bulan puasa ni. Doa-doakan lah terbukak pintu hati dia untuk pulangkan balik semua barang-barang tu. Sedih sangat ni..... T_____________T

5 comments :

mrs said...

Sabar banyak2 yer..mmg senang untuk MS cakap tapi bukan senang tuan empunya diri nak menempuhi kan, moga2 ada hikmah..harap2 geng meronggeng ada simpanan gambar..sebab seronok baca blog jalan2 kat sini terhibur rasa

Unknown said...

kak.. cian ko.
saba ye..
aku doakan semoga ko dpt lagi murah rezki lagi pasni.. inshaAllah..

pip said...

salam, saye silent reader je, terasa terpanggil nak menaip sesuatu nak bagi kata kata semangat.

padanlah yg selama ni buka je blog ni rasa heran, kenapa entry pakai tarikh lama yang keluar, begitu rupanya ceritanya. bawa bersabar, take your time to update your travelogue. kami sabar menanti.

moga dipermudahkan. lepas ni boleh save gambar2 dgn dropbox atau googledrive pun boleh. biarpun gambar gambar dah hilang, tapi pengalaman berjalan tu selama lamanya berada di hati.

saye suka blog ni sebab tak lokek berkongsi details dan itinerary. rasa bersemangat nak travel dengan camper van di new zealand tahun depan sebab cerita awak. m(^_^)m

Tengkubutang said...

http://tengkubutang.blogspot.com/
Done follow sini.. follower no. 154
Jom follow teman lik yea.. salam kenal yunk..

Hemm.. dlm bulan2 mcm ni pun ada jugak org buat dosa kan.. yg pelik dh letak beg bwh bangkunpun still depa tau kann.. mmg depa dah em' akak awal2 tu.. kena hati2 lea pasni.. apa2 pun bersabar yea kak.. mungkin ini dugaan dibulan ramadhan,.

CikSengal said...

thanks semua.. ^__________^