Thursday, June 20, 2013

Ocean Seafood Village Restaurant, Kota Kinabalu

Apa? Makan? Makan? Makan? Makan? (Tiru gaya buaya-buaya dalam kartun Sang Kancil dengan Buaya tu). Hehehe.. Tetiba je ni. Dah nak balik rumah dah time habis kerja. Singgah sekejap kat main office, tengok ada staf tengah sibuk ke hulu hilir calling-calling, coret-coret. Aku pun pergi lah mengskodeng. Lepas tu terus ditanya. Haaaa.. Nak join dinner tak malam ni? Wah.. Aku ni pantang lah kan kalau diajak makan free. Tak payah pikir panjang. Terus angguk kepala. Hehehe.. Lepas tu menggagau lah merempit balik rumah sebab dinner starts at 8pm. Jam pulak dah menunjukkan hampir 6.30pm. Zassss...

Dinner ni sempena tandatangan MoU dengan company dari China gitu. Aku pun tak pasti MoU tentang apa. Ni berkaitan dengan bidang engineering ni. Yang aku tau, aku datang untuk memeriahkan majlis, meramaikan orang. Memang. Kalau aku dan set-set kawan aku tak datang, memang kosong meja ni. Bayangkan meja 10 orang kami 5 orang je yang berjaya menghadirkan diri. Memang kaw-kaw lah makan ni banyak lebih.

Oh, dinner ni kat KK ye. Seafood restaurant. Banyak benda-benda pelik aku nampak kat sini. Kita momommmmm je lah ye!

Menu..

Ostrich ko.. First time makan ni.. SEDAP!

Ni namanya Elephant Trunk Shell?? Entah ye..

Demmnnn.. LOBSTER!! Pun baru first time makan!

Clam Soup..

Semua sekali..

Serius.. Memang tak habis. Kami habiskan yang mahal-mahal je. Kekekek.. Yang lebih-lebih tu dah selamat jugak lah ditapau bawak balik. Cuma aku takdenye lah nak menapau. Tak larat nak makan dah.

Tempat ni ala-ala eksklusif jugak lah. Tempat orang kaya ni. Mana taknya, kami makan tadi untuk 3 meja je pun dah cecah.................. Errr tak yah lah sebut kat sini. Hehehehe.. The ambience quite nice jugak lah. Ada open air space, ada private room, etc. etc.

Open air space..

Hiasan kat dalam..


Meriah meriah..

Memang lah. Kebanyakan hidupan yang ada kat sini memang pelik-pelik. Banyak yang aku tak pernah tengok. Apatah lagi nak rasa kan. Dulu memang rajin lah pi makan seafood, sekarang tak mampu dah sebab takde geng. Lagi pulak, mahal rasanya dan tak berbaloi. Aku kan cheapskate.. Tu sebab aku suka kalau di ajak makan seafood. Hahahhaa..

KO MAMPU?? Aku tak.. 

Lobstaaaaaaaaa!!

Amma Appa... Mahal ko..

Udah udah. Dah kenyang, boleh lah balik. Terima kasih kepada mereka yang membelanja saya makan. Hehehehe..

0 comments :