Sunday, November 22, 2009

Awas!!

Ini bukan cerita dongeng. Bukan juga cobaan. Ini betul-betul kejadian. Dan harap-harap semua kat luar sana especially ladies berhati-hati lah ye!

Kisahnya begini. One fine Friday afternoon dengan angin sepoi-sepoi bahasa, cuaca pun ala-ala mendung, makcik aku @ isteri kepada pakcik aku di culik. Sounds absurd kan? Makcik aku yang umur dah 40++ kena culik? Hahahahaa.. Lawak.. Lawak!! Tapi mind you, ini bukan lawak. Ini memang betul-betul terjadi.

She went for a stroll with her sister. Jalan-jalan di area Kg Likas sana. Her sister was driving lah. My aunt duduk di passanger seat di sebelah tu. Then the sister berhenti sekejap di tepi jalan berdekatan dengan satu kedai ni nak beli barang. She left the engine running coz makcik aku malas nak keluar and duduk diam-diam dalam kereta tu. In split seconds, ada sorang jantan haprak-dan-tak-guna-kecik-kecik-tak-nak-mampus-dah-besar-menyusahkan-orang menyerbu masuk ke tempat driver dan drove off with my aunt still sitting inside the car.

The sister was freaking out crazily. Menjerit-jerit sudah. Dalam sekelip mata saja benda ni berlaku. Jadi tak dapat nak buat apa-apa. Memang panik. Meanwhile, dalam kereta, makcik aku pun panik habis. Dia nak melawan takut orang tu apa-apakan dia. So dia diam saja. When the time is right, bila ada rasa berani, she opened the door and terjun tiruk keluar dari the moving car. Fuiyooo.. Saspek, ehh respek gila laa aku kat makcik aku tu. Luckily tak ada apa-apa. Kereta yang lalu lalang ingat dia kena langgar and berhenti di tepi jalan untuk tolong.

So the thing is, orang-orang yang curi kereta @ culik orang dan kereta ni work in a team. Saksi yang nampak kejadian ni bagitau, masa adik makcik aku parking di tepi tu, ada kereta lain yang follow dari belakang. Full of jejanz-jejanz tak guna ni lah. Seorang daripadanya keluar, konon-konon nak pergi kedai juga. Tapi instead of pergi kedai, dia masuk ke dalam kereta makcik aku. Memang sialan tahap langit ketujuh.

Report has been made. Apa yang lebih menakutkan, exactly one hour sebelum kejadian tu, dah ada mangsa kena benda yang sama. She was kidnapped satu hal. Siap kena pukul lagi, then ditinggalkan kat tepi Shell di Likas tu. Memang scary. Dua kejadian berlaku di Likas within one hour. Exact location makcik aku kena kidnap is near kadai kaling di Kg Likas tu. Aku pun tak berapa familiar dengan Kg. Likas so tak pasti kedai India mana yang dimaksudkan tu.

So ladies, berhati-hati la ye. As soon as you masuk dalam kereta, terus lock pintu tu. Jangan tunggu lama-lama. Make sure jangan jalan sorang-sorang. Ini peringatan untuk aku juga yang suka merewang sorang-sorang...

5 comments :

Anonymous said...

KK pun dah ada kes camni ke? Napelah KK ni banyak sgt manusia yg berhati jahat cmnie..anyway, thanks for remind

Ms.Kamilia said...

Takutnye..akan berhati2.. thank you for sharing !

CikSengal said...

kat mana2 pun boleh jadi.. kenalah berhati2..

Misako said...

yatt.. that's ur aunt rupanya.. hubby akak ada trima sms pasal kejadian tu.. kreta yg hilang tu waja kan? ko jgn coba2 p kedai kaling di likas tu sorang2.. akak pun ndak sanggup.. wooo..

CikSengal said...

yep.. waja.. tapi dah jumpa balik kereta tu.. parking di masjid.. luckily barang2 dalam kereta tak disentuh.. laptop semua ada.. agaknya orang tu dah kena tiup kot.. hahaha.. mana tau kan.. banyak2 tempat, kat masjid juga dia nak tinggalkan kereta tu...