Friday, December 28, 2007

Kesimpulannya..

  1. Pengembaraan Medan - Danau Toba - Berastagi ni memang pengembaraan yang aku tak bleh lupakan sepanjang hidup aku. 4 orang anak dara, beli tiket free air asia cuma bayar RM170 pegi balik untuk tax, pengembaraan yang gamble, sampai Medan baru cari hotel, transport and arah tuju nak ke mana, tak pakai travel agent, tourist guide and so on. BERANINYA KAMI? No, sekurang2nya, BERANINYA AKU? Lepas balik JB baru aku cerita kat mak. Punyalaa dia membebel. Hehehe.. Macam-macam perasaan ada sepanjang trip kami ni, rasa happy, sedih, takut, marah, sakit hati, dan yang sewaktu dengannya. Overall, satu pengalaman yang manis la. Dan pahit, dan.. Arghh.. Semuanya ada lah
  2. Berapa aku spent untuk hotel, transport, shopping and so on sepanjang kat 3 tempat ni for 6 days and 5 nights? Tambah tolak semuanya around RPI 2,700,000. That is around RM1K. Quite cheap huh?
  3. It is advisable to bawak travelling iron bagi sape yang nak sentiasa nampak kemas especially tudung kan. Kalau aku, tudung hampeh, mood sepanjang hari tu pon ikut hampeh.
  4. Kalau nak beli barang make sure mintak less gila2 punya less. Ni tips lah. Sebab kalau tawar sikit2 nanti dia kata ok kita kena beli jugak. Kalau tak, kena kejar. So make sure tawar serendah yang mungkin. Lets say harga barang tu RPI 20,000. Mintak kurang sampai RPI 5,000. Hehehe.. Kalau dia kata ok kita amik la kan. Kalau dia kata tak ok, tak payah beli. Paling koman pun boleh dapat half price. Banyak dah untung kat situ.
  5. Nak datang lagi? Of course. Tapi tunggu la dulu. Banyak tempat2 lain yang menanti. ^__^

1 comments :

sitinurulhawa said...

mudah-mudahan sampaila hajat kita berackpaking lagi tahun depan ta yatt! tak sabo