Friday, June 20, 2014

Peringatan Pertama Katanya

Kena saman katanya sebab parking suka hati mak bapak iols kat mana iols nak parking. Tarikh melakukan kesalahan ialah tahun 2006. Selepas 8 tahun ko, baru berjaya surat ni sampai. Yang kelakornya, kereta yang kena saman tu dah tak wujud dah. Selamat jadi besi buruk akibat eksiden tahun 2007.

Urgent gitu..

Yang aku tak puas hatinya, aku tak ingat pun aku ada parking pada tempat dan tarikh yang dinyatakan tu. Hari kerja. Kat tengah-tengah bandar KK. Aku pergi mana? Macam tak logik je. Bila pergi kat sana, minta check balik, katanya tak dapat nak check sebab ni dokumen lama. Wah wah. Tau pulak dokumen lama. Tapi lama pun, boleh pulak keluarkan saman ye. Katanya, kalau nak check kena ambil masa, dan boleh melangkaui tempoh pembayaran tu. Kemain korang ye. Lambat nak check ke, memang tak ada dalam sistem dah? Korang ada-adakan? Ke memang tak ada sistem? Nak marah lah ni.

Dengar penjelasan menyakitkan jiwa tu, aku terus malas nak layan dah. Makanya bayar je lah saman tu. Kalau aku rajin, aku dah pergi dah tribunal court. Tapi masalahnya aku malas. Kalau betul aku tak buat kesalahan tu, takdenye aku nak halalkan duit tu. 

0 comments :