Friday, November 11, 2011

Infosys: Cerita Batch 5

I'm in KL. Ada meeting SPoC Infosys kat Sunway Putra Hotel. Mula-mula tu agak kesengalan lah jugak kan sebab tak tau kat mana hotel ni. Setelah dikorek-korek rupanya sebelum ni hotel The Legend daa.. Aigoo. Sunway dah beli ye? Baguslah..


Well, meeting hari ni sebenarnye nak buat post mortem batch 5 hari tu kat UUM. Overall, the whole batch was not that good compared to the previous batches. Adoii.. How laa kan? Their performances were not up to the expectations. Agak disappointed jugak lah. Tapi what to do. Dah terjadi. Kena kaji kenapa masing-masing tak berapa nak cemerlang.

There are few other things yang dibincangkan. Antaranya adalah perbincangan untuk menyerapkan kurikulum Infosys ni ke dalam kurikulum program Sains Komputer kat IPT masing-masing. Samada serapkan ke dalam subjek sedia ada ataupun jadikan subjek elektif. Ye lah. Kalau ikutkan kena handle sendiri roll-out Infosys Program ni. Tempat haku neh mana ada fasiliti yang lengkap. Tenaga mahir pun tak ada. So tak dapat lah nak dibuat. Kalau hantar student ke Infosys Program peringkat nasional boleh lah.

Antara proposal yang ada..

Jadinya, option lain adalah penyerapan ni lah. Quite leceh jugak nak buat sebab nak comply dengan MQA segala. Apa-apa pun, satu bengkel embedding ni akan diadakan 28-29 Dis 2011 ni kat Kuala Terengganu. Aku nak join lah. At least boleh aku menyumbang sedikit sebanyak kepada aktiviti-aktiviti Infosys kat UMS. Tak ada lah asyik kena tanya je bila nak buat roll-out sendiri. Huhuhuhuh.. Nak buat roll-out kena ada strong support from management. Tapi management aku? Errr... Paham-paham sendiri je lah. Huwaaaa~!!

Our Chairman yang sempoi ~ VC Unimas..

Hurmm.. Balik ni banyak kerja aku nak kena buat. Kena sediakan banyak modal untuk yakinkan bos aku tentang Infosys ni. Kalau tak balik-balik asyik tanya je menatang hapa Infosys ni. Berbuih dah mulut aku explain tapi tak paham-paham jugak. Huwaaaaaaa..

Oklah. Till then. Nak pergi meroyan jumpa geng-geng kat Pavi. Poyo je. Pavi pun aku tak pernah pergi. Hahahahaha... ^____^

0 comments :