Sunday, July 19, 2009

Ayat AMAT Cinta

Kak Awa berjaya mengangkut macam-macam buku dan novel balik ke Malaysia ketika merewang ke Bali akhir bulan lepas. Aku pun nak jugak. Tapi aku angkut satu je. Buku yang sengal macam aku juga lah. Presenting....

Ayat Amat Cinta
Sebuah Komedi Cinta Pembangun Tawa....



Sebuah Kisah Cinta yang memilukan, menggetarkan, sekaligus menggelikan!
(Mba Kokom, model foto)

Kekekeke.. Memang sengal!

Walaupun aku agak susah nak paham bahasa pasar Indonesia, aku gagahkan juga semata-mata nak habiskan buku ni. Kreatif juga bila tengok covernya. Tapi jangan expect contentnya sama dengan cerita yang ke ba boomm itu. Buku ni tersangatlah lain sebab ia menghimpunkan beberapa cerpen berbeza daripada beberapa penulis berbeza tetapi menggunakan nama watak yang sama dalam kesemua jalan ceritanya iaitu Ayat dan Cinta. Amacam? Menarik? Hehehehe..

Ada kisah Ayat nak pikat Cinta pakai tasbih. Kisah Ayat yang terlebih pemalu. Kisah Ayat berkawan dengan pelakon filem seram bernama Nia Ramahtamah. Kisah kawan Ayat bernama Jamil yang jatuh cinta dengan Juleha. Kisah orang gila bernama Ayat yang masuk rumah sewa mahasiswi Universiti dan bikin kecoh. Kisah Imut gebu yang diet sampai pengsan-pengsan gara-gara dibuli Ayat. Kisah Ayat yang suka mengusik orang dengan menjadi pocong dan akhirnya dikarate kakak sendiri yang tak takut langsung (kes salah sergah la ni..). Kisah Sinta yang bertukar-tukar orang gaji sampai 3 orang dan kebetulan la pulak ketiga-tiga orang gaji tu namanya Ayat. Eh, banyak lagi lah cerpennya. Penat aku nak taip kat sini..

Aku ni tak reti nak buat review panjang-panjang kat sini sebab pemahaman aku mungkin tak sama dengan pemahaman oeang lain. Apa pun, buku ni memang menghiburkan.

3 comments :

sitinurulhawa said...

abid baca tak gelak pon, yatt baca asik gelakk je,, sian abid,.. hehe betul dia tak puas hati

Anonymous said...

itu arr pasal cik awa.. yg aku paham kisah ayat dan cinta yg pertama jer.. yg lain.. satu apa tak paham... haa.. haa...

-abid-

CikSengal said...

hehehehe... lawak ler buku tu.. kalau ditranslate ke bahasa melayu mesti tak best jadinya..

meh kita main teka teki.. BONYOK tu apa? hehehehee...