Tuesday, November 28, 2006

ICAIET 2006

International Conference on Artificial Intelligent in Engineering and Technology 2006.. perghh.. nama grand giler.. bila grand2 macam ni laa aku pon mula menyemak kan diri.. :D pi hantar paper kat situ n alhamdulillah accepted.. so tinggal present je laa.. conference ni berlangsung 3 hari.. 22-24 Nov.. dekat2 sini je.. sebab kitorang yang anjurkan.. so agak sibuk gak laa hidup aku lepas acara makan2 kek sehari seblom tu.. mana taknye.. aku pon jadik committee gak.. bidan terjun jadik co chair.. memula tak konfiden.. tapi taram je.. nak cari pengalaman gak.. so kenalaa buat script bagus2.. kat conference ni aku jumpa ramai orang dari merata tempat.. yang paling penting aku jumpa kak yanti.. hehehee.. memang toya laa.. pastu my long lost "auntie" pon ada.. skarang dah jadik orang besar2 gak kat tempat kak yanti tu.. dulu masa kat sheffield mak aku jadik nanny anak2 makcik ni.. so agak terkejut laa aku bila nampak dia.. last skali jumpa tahun 1993.. dah 13 tahun dah.. anak2 dia pon dah besar.. mesti best kalau jumpa anak2 dia.. bleh aku sakat kaw2.. aku dulu suka betul buli anak2 dia.. kurung dalam almari laa.. masukkan dalam bakul kain laa.. sampai diorang nangis tersedu2 baru aku lepaskan.. ngeh ngeh ngeh.. n then i saw someone who i used to call uncle.. uncle laa.. sebab kawan bapak aku kan.. tapi tu dulu2 laa... kalau skarang panggil uncle cam tak layak je.. lol.. dulu dia staf ums ni gak.. tapi dah pindah tempat lain.. tu pon sama dah berbelas2 tahun tak jumpa.. kenal pon masa kat sheffield dulu.. ntah kenapa aku tak tegur dia pon.. agaknye dia glamer sangat.. asyik ada orang berbual ngan dia je.. nak mencelah pon tak sempat.. tak kan laa aku nak main cak2 dengan dia.. Hai pakcik!! kenal saya lagi tak?? muahahahaha.. haru kalau aku buat camtu.. tak sesuai langsung..

aku present hari pertama sesi pertama.. tapi last presenter laa.. satu sesi ngan kak yanti.. apa lagi.. sempat menyengal laa.. kami present dalam ballroom.. bayangkan betapa besar bilik tu.. mula dah aku rasa seram sejuk.. tapi kak yanti kata belasah je.. aku pon sengih je laaa.. so our session ni sorang pakcik or aku rasa bleh panggil atok kot yang jadik chairman.. orang jepon.. fullamakk.. dia speaking aku tak paham apa.. hehehe.. pastu co-chair pon sempoi je.. cakap pon tunggang terbalik.. chissssss.. kalau laa aku tau co chair ni tak payah nak formal2 aku tak buat dah script formal panjang berjela.. buang karan aku je.. kak yanti present dulu baru aku.. so bila dah tengok kak yanti present bleh laa aku try praktik skill2 kak yanti.. tapi hampeh gak.. lebih banyak menggigil ada laaa.. sampai tersasul cakap melayu.. lantak laaa.. yang penting settle.. yey!! takde soalan pon untuk aku.. memang best ler.. lepas abis present je aku terus berlari ke bilik lain sebab kena jadik co chair.. aku sampai je kat situ tak sempat nak buat apa dah terus buat welcoming speech.. tetiba je lancar betul aku cakap.. tak ikut script pon.. kehkehkeh.. tak tau laa nape.. mungkin sebab chairman dia comel kot.. muahahahahhaaaa...

next day aku jadik co chair lagi.. bila dah hari kedua ni dah tenang sket.. kebanyakan sesi memang terus jadik tak formal.. relaks sket laa.. dah abis tu aku bawak kak yanti tour kk.. orang semenanjung bila datang sini tau je laa diorang nak pi mana.. bawak belek2 kristal n mutiara.. pening jadiknye.. dah banyak sangat kan.. sampai juling.. pastu pi muzium lagi.. pi sana sini.. dah penat tu baru balik.. lama2 aku tukar keje jadik tourist guide laa.. hahahahaha...

0 comments :