Tuesday, September 2, 2014

Mariners Cafe & Bistro, Johor Bahru

Mari kita sambung lagi edisi cafe hunting dan cafe hopping sekitar JB ni. Dua tiga bulan aku tak balik, ada saja cafe baru yang muncul. Kali ni kita ronda-ronda town lah ye. Cafe pertama yang kami terjah ialah Mariners Cafe & Bistro.

Mariners Cafe ni letaknya di Jalan Tan Hiok Nee, Johor Bahru. Telah wujud since 2012. Tapi ni baru first time aku menjengahkan diri ke sini. Sesiapa yang biasa jalan-jalan cari makan di IT Roo, tak pun minum-minum di Chaiwalla & Co., takkan terlepas pandang lah cafe ni. Satu area tu jugak. Tak berapa jauh antara satu dengan yang lain. Makanan yang dihidangkan pula adalah lebih kepada western food. Walaupun western, ada lah jugak beberapa selections on local delicacies. 

Mariners Cafe..
Menu yang ada..

Apa yang menariknya cafe ni bagi aku ialah hiasan dan lukisan yang ada pada dindingnya serta susun atur kerusi meja. Kerusi meja main mix and match je semuanya. Belasah saja tapi comel jugak lah. Bukan kerusi je ye yang ada. Sofa nak baring-baring pun ada. Memang sesuai nlah untuk bersantai-santai. Cafe ni dua tingkat, tapi ada satu tingkat kat atas tu ala-ala loteng lah pulak aku tengok. Tak pulak kami naik sampai atas sebab kebetulan ada satu wedding photo shoot tengah dibuat kat situ.

Kat dalam..
Kaunter pembayaran..
Hiasan dinding..
Lukisan dinding..
More seats..
More drawings..
Tangga ke tingkat 2..
More and more seats..
Tangga naik ke 'loteng'..
Loteng kat atas nun..
Kat mana kami melepak? Kami melepak di tingkat 2. Boleh tahan ramai orang jugak lah yang datang menjamu selera masa kami di sini. Duduk kat atas ni syok jugak lah tepi tingkap nampak orang lalu lalang. Kebetulan pulak ada marathon. Dok perhatikan je lah peserta-peserta berlari, berjogging, jalan kaki dan strolling along sambil makan jajan. Hehe..

Lepal kat atas..
Meriah nau jalan kena conteng..

Apa yang kami makan? Disebabkan ini edisi cafe hopping, kami order tit bits je. Tak nak makan berat-berat, kang tak boleh nak simpan ruang untuk cafe yang seterusnya. Hehe.. So we ordered some drinks, potato wedges and onion rings. Jamah-jamah je lah. 

Waliaooo lupa dah ni air apa namanya..
Wedges dia sedap!!
Onion rings pun sedap!

Disebabkan makan tit bits je so nak bagi markah pun susah lah jugak kan. Tapi tit bits dia kena dengan selera tekak aku, ambience makan-makan, lepak-lepak kat sini pun best, makanya best lah keseluruhannya. Boleh datang lagi lain kali!

Lunch promotion..

Masa aku pergi ada jugak Lunch promotion. Tak sure sekarang masih ada lagi ke tak. Boleh lah check it out! Next time datang aku nak try benda lain pulak!

0 comments :