Sunday, January 25, 2009

Project Time!

24/5/2008
Cerita Infosys Hari ke-8
48 Days to go..


Dah habis belajar, kena buat projek la pulak ye. Malas tahap gaban betul. The project? Group project lah. 4 orang dalam satu kumpulan. Senang je ahli-ahli kumpulan ni dibahagi-bahagi. Ikut turutan nama je. Aku pun nak buat macam ni lah dalam kelas nanti. Tak payah budak-budak nak cari group sendiri. Biar padan muka diorang! Kalau disuruh cari group sendiri, confirm buat dengan geng-geng. Lepas tu adalah yang merungut tak buat kerjalah, apa lah. Menyusahkan pulak jadinya.

Projek yang dibangunkan ni melibatkan C programming yang simple je. Sistem sempoi yang bernama Sterling Automation Courier Service. Tapi kerjanya banyak gila. Walaupun dibahagi-bahagikan tugas, bebannya maha dahsyat. Rimas aku jadinya. Bukan setakat nak tulis program je. Nak debug satu-satu. Harus muntah hijau aku. Seharian kami duduk di lab buat kerja. Tak cukup siang, malam pun sambung lagi. Aku confirm, security GEC tu rasa pelik tengok budak-budak Malaysia ni kok rajin sangat. Aku ni bukannya rajin, sebab lemau bab-bab programming ni. Kenalah ambil masa sikit. Tapi, kalau ikutkan lama-lama boleh jadi sewel macam ni.

Sampai satu tahap tu aku jadi teramat lah bosan. Sakit kepala tengok coding. Besok-besok je lah sambung. Balik hostel tidur lagi best!

0 comments :