Friday, January 23, 2009

Aku yang SENGAL..

Sengalnya aku, bila terkejut tengok slip gaji untuk bulan Januari ni, KWSP aku dipotong 8% sahaja. Dah berkuat kuasa rupanya. Silap aku juga sebab tak pergi ke KWSP sana isi borang untuk maintain 12%. Bila dah banyak kerja, banyak benda yang nak disettlekan, benda-benda penting macam ni pun aku boleh lupa.

Sudah 3 tahun aku berkerja di sini. Upon confirmation, aku telah memilih skim pencen. Jadi pemotongan KWSP ni harus stop lah dengan serta merta, ye tak? Harusnya aku dapat gaji penuh. Tapi nampaknya belum ada tanda-tanda lagi. Lambat lagi lah aku boleh claim kesemua carumanku tu. Huhuhu.. Apa aku nak buat dengan duit tu nanti ye? Hurrmm.. Banyak projek ni. Hehe..

Aku juga baru saja memohon tiket untuk balik ke wilayah asal sempena kenduri Nora nanti. Kalau diikutkan, sejak aku bekerja di sini, aku boleh claim 2 kali dah tiket free ni. Tapi, tak pernahnya aku buat. Burn macam itu je lah tiket-tiket tu. Memang sengal aku ni. Aku bukannya tak nak. Tapi prosesnya yang leceh tu membuatkan aku rasa malas nak apply. Lagi pula pada masa tu wilayah asal yang dimaksudkan hanya sampai KL sahaja. Nak balik JB haruslah aku beli tiket sendiri. Buang karan aku ja. Naik MAS dari KL ke JB lagi mahal dari aku naik Air Asia dari KK ke JB. Baik naik Air Asia. Dah la direct, dua jam setengah je perjalanan. Senang kan?

Berkuat kuasa tahun ni, tiket balik ke wilayah asal boleh dituntut setahun sekali. Nampak gayanya tiap-tiap tahun aku boleh balik free. Tak ke best tu? (^__^)V

0 comments :