Monday, January 26, 2009

Tahun Baru Cina = Hari Tutup Sedonia

As expected. KK 'lumpuh' sempena Tahun Baru Cina ni. Sama seperti Skudai. Taman Universiti terutamanya. Macam pekan koboi jadinya. Semua kedai tutup. Kalau diikutkan, boleh sampai seminggu tuan-tuan kedai menutup kedai.

Sama juga keadaannya dengan di KK ni. Lifeless. Orang ramai tapi kedai-kedai banyak yang tak dibuka. Kesudahannya, mereka melepak-lepak di tepi-tepi jalan membuang masa. Macam-macam jenis orang yang aku jumpa. Agak menakutkan juga lah bila mereka dah berkumpul beramai-ramai macam tu.

CenterPoint dah jadi rumah hantu. Suasana ya ampun, gelap gulita tak bermaya aku tengok. Kedai yang dibuka pun boleh dikira dengan jari. Amat-amat lah membosankan. Tapi, ramai juga orang. Apa yang mereka 'shopping'kan pun aku tak tau.


CenterPoint @ Rumah Hantu

Yang paling aku angin, mesin-mesin CDM Maybank seantero KK pun tutup kedai. Dari satu Maybank ke Maybank yang lain aku pergi. Satu CDM pun tak berfungsi. Melampau la tu. Ramai ke orang deposit duit sempena CNY ni? Tak paham sungguh aku.

Hopefully hari Rabu ni semua kembali seperti biasa..

0 comments :