Sunday, May 18, 2008

Kupon oh Kupon..

Today I woke up rather late. Hari ni takde pape aktiviti. So memang sedap la aku tarik selimut. Pagi ni kami disuruh pegi amik kupon makanan kat Reception. Infosys sponsor makan Rs100 per day. Dalam 8 hengget kalau diconvert secara kasarnye. Boleh la jugak survive.
Seblom bekfes kami pegilaa amik kupon tu. But bila sampai sana, recept kata kami ni lecturers. Tak payah pakai kupon. Makan je kat Floating Restaurant tu. REALLY? Wow! This is nice. Makan buffet free. Bagus tul. So breakfast tu kami makan dengan seronotnye. Masa tu gak we saw the Malaysian Officials for the last time. Diorang nak balik dah tengahari ni. Sob sob. Cam sedih je rasa.
After breakfast kami meronda2 lagi amik gambo. Dah memang aku ni gile bergambo, layan je la. Then we stop by main bowling. First time ko, aku main. Seblom ni tak penah main langsung. Dahsyat betul aku ni. Satu game Rs45. Tak sampai 4 hengget. Murah gak la kan. Memang tak payah nak pikir lama, terus register nama. First time aku baling terus strike. Terer gak aku ni. Tapi sekali tu je la. The rest jadik habuan longkang. Hahaha..
Lunch kami lunch kat floating lagi. Dah recept kata makan free kat situ, kami pon bedal je la. Tengah2 makan tu pakcik tua sorang ni - pekerja kat situ kata sampai tengahari ni je kan korang makan free? Pasnih kena pakai kupon kan? Konpius kami. Recept kata lain, restoran kata lain. Apa kes ni? Pastu pakcik tu pon refer pada kengkawan dia yang lain. Yang lain siap kata lunch ni pon dah kena pakai kupon. Really? Terbantut selera makan aku. Takpe. Pasni kita pegi deal ngan recept.
Dah lepas menyumpah2 tu kami pi recept. Tetiba plak recept kata arahan bertukar. So kami ni dibagi kupon cam orang lain. Pulokkk. Tadi kata lain ni lain plak dah. Mesti info tak sampai kat diorang ni. Ok fine. Kupon pun kupon la. Aku dapat2 je kupon tu terus kira. Kita ada kat Infosys ni for 57 days. Suppose to have Rs5700 worth of coupons. Tapi dikira2 cuma ada Rs4600 je. Camno ni? Mula la masing2 tak puas hati. Sebelum ni deal sehari Rs100 nape dah jadik sikit plak. Aku mesej En Azmar MDeC tak dibalas2 plak. Masing2 dah buat muka toya. Then few others datang recept mintak kupon. Kali ni lagi best. Diorang tak dibenarkan makan langsung selagi tak amik kupon. Waduh. Nasib baik kami lepas tadi.
Hema called Vandana to clarify things up. Vandana kata memang Rs100 per day. Tapi only for working days je. Laaa.. Nape laa tak bagitau awal2. Penat dah mengutuk sana sini. Weekends terpaksa la spend duit sendiri. Dah la MDeC bagi sikit je elaun. Kena jimat2 la nampaknye. Sabo je la.
Bila pikir2 balik macam kelakar pun ada. Pasal makan pun nak kecoh2. Truly Malaysians..

0 comments :