Monday, May 14, 2007

Cerita Bulan Mei..

boring gak kan bila banyak cuti camni.. dari cuti pertabalan agong sampai laa cuti hari buruh ngan hari wesak.. melahu je dok kat umah.. dengan takde transportnye.. kalau ada bleh gak aku merayap.. bulan mei ni aku dapat housemate lagi.. dua orang.. sorang kawan si neni nama zyka n sorang lagi si nadia.. keje kat pendaftaran jabatan persekutuan.. dapat ler aku berjimat sket.. takdelaa nak kuar duit banyak2 bayar sewa umah n bil2.. seronot aku..

setelah keta aku mengalami kesudahan yang sedemikian rupa aku pon dah get ready nak beli keta lain.. tapi tup tup bapak ku bilang ngak perlu deh beli mobil baru... waduh... ngapain?? kutanya.. dia bilang daripada kamu beli'in mobil lagi bagus kan mikir'in phD.. waduh waduh.. rasa nak pengsan aku.. orang tengah serabut takde transport nak pi keje dia bleh suruh pi buat phd.. sakit woo.. aku rasa betul gak tu.. kalau aku dapat wat phd kat luar bley laa angkat keta best2 sket.. hehe.. (angan dalam sedar ni..) so kesimpulannya aku tangguh dulu beli keta.. skarang ni mengharap ihsan orang ler tumpang pi keje.. huhuhuhu... lagipon bapak ku itu tengah umrah.. ngak bisa deh ngobrol tentang mobil.. sorry guys aku dah kena sampuk ngan neni.. cakap indon je aku ni.. hehehe...

a few days back aku jadik mcguyver skali lagik.. this time bukan gate yang problem.. tapi pintu bilik.. bilik si nadia.. tombol tu sengal betul.. tak bley nak pulas.. so terkunci laa dari dalam.. kunci plak satu haprak tak bleh guna.. dari banyak2 kunci yang si roger bagi tu hampeh satu pon tak ngam.. apa lagi.. macam2 aksi stuntman aku ngan nadia buat.. dari tendang sampai laa tolak gedebak ngan badan.. sakit tulang rusuk aku.. tak dapat gak.. last2 guna parang n pisau n screwdriver.. sesuka hati kami cungkil.. tak lama tu neni join.. so bertiga laa jadik pomen.. at last.. dapat gak bukak.. memang hancur laa tombol tu dikerjakan.. nasib baik pintu tak ikut rabak skali.. kalau tak melopong ler ngintai nadia kat dalam.. hehehe..

semalam aku jadik pengkritik.. pulun weh kritik orang.. memang best betul.. diorang ni kan.. propose macam2 tapi bila tanya nak buat camne semua kata takde plan lagi.. huk aloh.. bulan 6 nak submit dah kok takde bebayang lagi.. susah ler.. citer pasal kritik2 ni teringat plak kat AF5.. nape laa minah gedik tu masih dok ada lagi dalam af tu.. tak larat dah weii.. ko bukannye best pon.. klu ko dah kuar pasnih susah ler ko nak sambung balik blaja kat sini.. pi masuk kolej swasta je laa..

hari ni sepatutnye aku ke shah alam.. ada kursus 5 minggu.. sengal le badan aku berkampung lama cenggini.. hari khamis n jumaat lepas cam orang gila aku siapkan keje.. nak blah lama punye pasal laa ni.. tapi tup2 jumaat petang dah dekat pukul 6 tu organizer call kata tangguh minggu satu lagi.. whoahhh.. hangin aku satu badan.. dua hari aku sewel tetiba jek tak jadik.. nasib baik blom book tiket lagi.. iskkk.. geram betul aku.. tapi dalam geram2 tu bersyukur gak.. takde laa kelam kabut ke hapa.. tapi prob gak.. dengan bebudak pplk nak exam lagi.. nak marking paper lagi.. rasanya lepas balik kursus laa kot baru bleh buat semua tu..

skarang ni aku mula serabutkan diri pikir nak buat pasal apa untuk sambung stadi nanti.. tak bley pikir ngan tenang ler.. kalau ada sesape yang ada idea bernas2 tu bley laa pass2 kat aku ekk...

0 comments :