Thursday, August 21, 2008

Pinggiran Bayu, Skudai

*Update 14/4/2012* 
Restoran ni dah tak ada dah. Futsal Centre tu pun dah runtuh. Kerja-kerja membesarkan Surau sedang dijalankan. 

Funny bila kadang2 teringat kat kisah bos. Kalau aku ingatkan bos balik pasal kisah tu tak pasal2 karang aku kena sepuk. Walau apa pun, the ceremony went well. Aida dah pun dapat her degree in TESL. Now doing her master. In two years time konvo lagi kat UTM ni. The Dauts and UTM memang tak dapat dipisahkan.

Later that night kami makan2 kat Pinggiran Bayu. Aku agak surprised bila tau kat Dataran Riadah Taqwa ada restoran. Sepanjang aku takde kat JB ni macam2 dah membangun. Last time futsal centre. This time restoran plak kat seblah futsal tu. Malam2 memang meriah Pulai Utama ni. Dengan orang makan2, dengan orang sepak2 bola. Now, senang je nak cari makan. Kalau malas masak just keluar rumah, jalan cross the road n tadaaaaaa.. Sampai dah kat Pinggiran Bayu ni.

Ramai memang ramai kat restoran ni. Orang sekitar Pulai Utama n Taman U ni dok sebut2 yang tukang masak sini dari restoran Tunku Impian yang lama dulu, yang mana diorang tau memang sedap. Dengan cakap macam tu je, tersebar seluruh Skudai ni (well most of the area lah) tentang kesedapan makanan kat Pinggiran Bayu ni.

Aku order Nasi Goreng Ayam Kunyit. My all time favourite. Dah tiga tahun aku tak makan sejak aku dok Sabah. Hehehe.. Memang sedap. Serba serbi terasa. Ika kembong order tomyam. Sempat aku mengecek sikit. The taste? Mabelessss.. Memang taste aku. Taste aku tau. Orang lain aku tak tau. Kalau aku kata sedap orang lain belum tentu kata sedap. Kalau aku kata tak sedap, memang konpem orang lain kata tak sedap gak. Hehe..

So, sape2 yang ada kat area Skudai tu, jemput2 laa singgah ke Pinggiran Bayu. Tolong promote ni.. (^__^)

0 comments :