Thursday, August 14, 2008

Cerita Saspen

Sepanjang waktu kelas pagi tadi aku silent henpon. Memang dah jadi tabiat aku. Kadang2 bingit gak lagu K - Only Human tu berbunyi. Nak tukar ringtone malas la pulak. Aku biar je la.
Bila abis kelas aku check henpon ada plak misscall dari rumah aku. Rumah JB la. Aku pun call balik. Tak dapat. Line sana bz memanjang. Balik2 masuk voicemail. Aku dah rasa semacam. Apa dah jadi kat rumah? Memang jarang sangat aku dapat call dari rumah pagi2 camni. Bila ada benda penting je baru ada. Ni yang rasa tak syok ni. Non-stop aku call tapi still tak dapat sambung gak. Kegabraan aku memuncak.

Almost half an hour aku try, at last dapat gak go thru. Ika kembong angkat. Happy semacam je minah tu. Aku suruh dia panggey mak sebab aku pasti mak yang tepon aku pagi tadi sebab mak sorang je yang takde henpon. Lepas bertanya khabar mak pon dengan saspennye cakap..........

"Ko balik nanti beli udang kering sekilo, lada hitam n lada putih stengah kilo!"

Aku tetiba je rasa macam nak belasah orang........

0 comments :