Friday, August 1, 2008

Kerana bang Nuar..

Balik jugak aku ke KK akhirnye. Punyala takde semangat langsung. Semester dah tiga minggu bermula. Haram jadah takde preparation nak mengajar langsung. Masih lagi terawang-awang dengan keseronokan duniawi. My pigeon hole membuak2. My email beratus2 unread. Orang glamer kan. Banyak betul utusan yang nak disampaikan. Hehehe..

The best thing is ramai kata aku dah slim. Sukak gila aku. Berkat sakit kat Infosys la aku jadi camni. Setiap perkara memang ada hikmahnye. It was friday. Aku tengah dok belek2 email. Then mataku ternampak penjualan tiket Malam Bersama Anuar Zain. Nafasku seakan2 terhenti. Chewahh.. Buat2 dramatik sket. Ramai antara member2 aku tau aku ni kipas-susah-mati bang nuar ni. Harus tengok. Tapi......... tiket 3000 rupees la pulak. Terbantut hasrat. Huhuhu..

Saturday comes. Malam ni Anuar Zain datang bertandang. Aku dah macam cacing kepanasan. Nak pegi tak nak. 300 hengget tu. Mahal giler. Kalau kat Baadsha dah dapat sari kawen lip lap lip lap cun banget punye. Tengahari tu aku call organizer. Tanya ada lagi tak tiket. Saja je nak sedapkan hati. Then diorang kata ada diskaun 50%. WHAT?? No more thinking panjang2. Aku terus pecut pi dewan canselor and beli the ticket. Yey!! Abang Nuar, I'm Coming!!!

Aku sorang2 layan konsert pun jadi la. Dah takde sape nak join aku kan. Sampai kat sana seat memang baekk punye. Tapi belakang technical crew la pulak. Tak kisahla. Diorang tak menghalang penglihatan aku. Nampak Rafie Janau. Semangat betul dia. Then Kak Ina pun ada skali. Dia pon sorang2. Last2 kami dok together2. Students ramai jangan cakap laa. Ada muka2 yang aku kenal. Tetiba je kena tegur 'Amboih miss.. sakan tengok konsert..' Hei. Aku pun manusia biasa jugak. Sekali sekala nak jugak menghavoc2kan diri.

The thingy starts at 9 dengan persembahan dari Deja Moss. Seksi ya amat Hajah ni. Suara memang power giler. Sampai meremang tengkuk aku. Lepas dia abis nyanyi 5 lagu baru laa orang yang dipuja2 keluar. Mak datuk. Henheeemmm banget. Suara perghhh.. Terbuai2 aku dibuatnya. Dengan live band lagi. Memang besh la. Banyak jugak lagu abang nuar nyanyi. More than 10 rasanya. Tak terkira aku. Non-stop. Kuat betul stamina dia. That night aku memang takde rupa seorang pendidik. Sorry to say, aku jugak telompat2, terkinja2 dan terjerit2 dalam Dewan Canselor tu. Hehehe..



Memang puas hati la. Tiket RM150 memang berbaloi. Sampai rumah aku rasa seram sejuk. Besoknya aku demam!
Isnin demam..
Selasa demam lagi...
..
..
Hari ni dah jumaat. Still tak baik2 lagi demam. Samada terkojut tengok Anuar Zain ataupun Allah bagi warning jangan ko pegi tempat2 camtu lagi. Huhuhu...

0 comments :