Monday, December 9, 2013

Roti Telur

Tiba-tiba mulut ni gatal nak makan roti telur Korea. Ini bukan roti celup telur lepas tu digoreng tau, tapi roti ala-ala muffin gitu dengan sebijik telur kat atas. Ni snack food yang biasa ada time musim sejuk kat Korea. 

Makanya dengan gigih aku godek resepi kat Internet. Dah ada bahan-bahan semua, aku pun godek lah dari awal sampai lah masuk dalam oven. Kat Korea macam masak atas api biasa je tapi aku ni tak reti kan, so bakor je dalam oven. Hehehe.. 

Tadaaaaaaaa!!

Perghh.. Boleh lah puji diri sendiri. Walaupun bukan 100% macam yang dijual kat tepi jalan tu, tapi ada lah rasa sikit-sikit. Boleh lah jadi pengubat rindu. Hahaha.. Kenyang tau makan sebab sebiji telur dia.

Tapi jangan makan banyak-banyak, nanti asyik kentut je. Hehehe..

3 comments :

Nozie_Zulkeply said...

salam. nak resepi boleh tak? try google tak jumpa yg macam ni.

thank you.

CikSengal said...

mawar_merah,

tak jumpa? banyak je ni saya google.. hehe.. saya pakai recipe yang ni http://www.kfoodaddict.com/korean-style-egg-bread-gaeran-bbang/

Nozie_Zulkeply said...

Tenkiu..tenkiu..