Friday, May 29, 2009

Update.. Update..

Cerita Piano Lesson..

Susah juga belajar piano ni. Dah la jari pendek-pendek. Key pulak jauh-jauh. Setelah berhempas pulas, graduate jugak level 1 ni hari Selasa lepas. Meleret ke telinga aku senyum. Sekarang dah masuk Level 2. Semakin terpele'ot lah jari jemari aku dikerjakan nanti. Sabar je lah. Dan semoga Amy terus sabar mengajar aku yang sengal ni. Hehehe..



Oh ya. Aku ada juga suka-suka belajar main lagu Taeyeon - Manyageh & Mika Nakashima - Yuki no Hana. Ye, lagu lama. Dah basi dah pun. Tak kisah, janji aku suka. Yang ni memang out of place punya main. Belasah je jari mana nak tekan. Asalkan resultnye sedap didengar. Hehehe..

*both links are shared by audiologue and binbo_hime-chan from www.4shared.com

------------------------------------------------------------------------------------------

Cerita My Baby & YM..

Semalam my baby went for 20K checkup. Terkedu mommy kena bayar sampai RM220. Ye lah. Balancing out, alignment lari, ditambah-tambah dengan sengal-sengal sana sini. Memang patut mommy bankrap! Checkup yang biasanya boleh siap dalam sejam, melarat sehingga 3 jam setengah. Nasib baik bawak laptop & bahan bacaan. Tak lah boring.

Apa yang dibaca? Novel kat bawah tu. Biarlah YM berbicara oleh Hanni Ramsul. Novel ni diintroduce kepada aku oleh Kelly si Tokei Kek Lapis. Siapa-siapa nak order kek lapis boleh order dengan dia ye. Sedap tau. Walaupun aku belum rasa aku gerenti sedap. Hehehe.. Ni terlebih promote ni. Jangan marah ha Kelly ye. :p



Aku ni kan sengal. Jadinya, benda-benda yang sengal je lah layak dengan aku ni. Novel yang dibaca pun novel sengal. So, apa YM, YM ni? Alah.. Routine aku seharian. Kalau takde kerja, aku YM. Kalau ada kerja pun aku YM gak. Hahaha.. Dah biasa. Tak paham lagi YM tu hapa? Yahoo Messenger lah! Sikit sebanyak cerita dalam novel ni ada lebih kurang macam cerita aku kat dunia realiti ni. Lawak memang tak hengat. Sekejap-sekejap aku gelak. Tak boleh kuat-kuat. Nanti orang kat Perodua Service tu kata aku gila. Tak boleh nak gelak, aku meleret senyum. Tersengih-sengih macam kerang wangi. Bila sampai part yang gila baban punya lawak, aku cover-cover muka aku dengan novel ni dengan harapan orang tak nampak. Tapi bahu boleh terhenjut-henjut gitu menahan gelak. Boleh? Hahaha..

Kakak depan aku pun baca novel juga sementara menunggu baby dia kena checkup. Tapi muka masam gila. Tak best kot novel dia. Hahahaa..

Oh ya. Setelah habis bankrap mommy ni baru lah baby ceria. Tak ada dah jalan senget-senget lagi. Huh!

------------------------------------------------------------------------------------------

Cerita Exam

Semalam jugak budak-budak ni exam. Masing-masing ala-ala terkejut bila tengok hari ini cikgunya macam model. Muekekekekekee.. Perasan sungguh aku ni. Ye lah. Hujung-hujung minggu aku memang serabai habis. Hari bekerja macam smart lah sikit. Kembang kempis aku bila ada yang memuji. Tapi cepat-cepat aku bolayan. Karang kalau dilayan, lain pula ceritanya.

7 comments :

sitinurulhawa said...

entry instant 3 in 1? hehe

CikSengal said...

malas nak bukak banyak2 entry.. cerita pun pendek2 je.. :p

Mimi said...

Wah... ambil piano lesson d mana?

CikSengal said...

di yamaha city mall.. hehehehe..

Zaety Hashim said...

miss...

1 song pleaseeee...

murni said...

congrats...

CikSengal said...

zaety,
ermm.. lagu perempuan gila anak saudagar penipu.. boleh? kekeke..

murni,
cam poyo je pass level 1 ni.. kekeke..