Friday, May 25, 2007

LI Visit Phase I

mulanya planning nak pi visit dalam 21-25 mei.. tapi ntah camne banyak betul cobaan dan dugaan yang datang.. so asyik tertangguh je.. dari hari isnin ke selasa.. dari selasa ke rabu.. dari rabu ke khamis.. last2 pegi gak ari khamis tu.. kalau asyik tertangguh lagi ntah bila nak pi.. so fasa pertama ni aku naik ke melaka n N9 dulu.. pi sana?? driving ler.. iskk.. terkial2 aku.. aku memang tak penah driving jejauh camni.. err.. penah laa driving jejauh.. tapi stakat atas hiway je.. hehe.. klu nak masuk ke arah bandar or kampung2 memang tak reti.. so nak tak nak aku terpaksa laa menggagahkan diri.. dah tua2 camni pon takut lagi ke?? aku pi ngan aida.. so berdua gamble jalan ke melaka n N9.. berbekalkan peta n alamat aku pon redah je laa..

first day visit (24 mei) aku pi melaka.. ada 6 tempat nak pegi.. konpiden yang poyo.. pepagi buta aku dah bertolak dari jb.. tak le pagi buta.. kul 7 gak aku gerak.. hehehe.. roughly itu ini 2 jam stengah gak laa sampai melaka.. terus pi cari tempat pertama.. sesat weh.. peta tu macam betul pon tak salah pon tak.. tapi ntah laa.. aku ada gak dengar orang kata yang orang pompuan ni memang fail bab2 baca peta.. ye ke?? macam betul je.. iskkk... cuak dah.. mana nak cari ni.. kat town tu ntah bape kali aku pusing ikut jalan tu gak.. haha.. sewel jadiknye.. lama gak redah.. tapi last2 jumpa gak.. terasa macam terer plak.. hehe.. kat melaka ni ramai student engineering yang LI.. n mostly bebudak EE.. aku pon kejenye kuar masuk kilang je laa.. singgah tempat2 diorang ni pon tak lama.. dalam 15 min je each tempat.. bukannye apa.. takut tak sempat nak pi tempat2 lain.. lagipon manalaa aku terer jalan2 kat melaka ni..

malam tu aku bermalam kat mahkota melaka.. first time aku mengcheck in kan diri.. bodo2 je.. nasib baik laa aku keje gomen.. dapat gak diskaun.. hehe.. bilik kat mahkota tu pon biasa2 je.. nampak macam buruk pon ada gak.. tapi lantak laa.. bukannya aku nak wat apa pon.. tido je..

the next morning pas bekfes aku bergerak ke seremban.. kat N9 je ada 4 tempat.. tak laa banyak.. tapi distance jauh2.. sorang kat seremban.. sorang kat nilai.. sorang kat port dickson.. waduh.. seksa gak tu.. kat N9 ni aku masuk kilang2 gak.. ada yang siap kena pakai safety boot lagi.. huahua.. huduh giler.. nak gelak pon tak larat.. tapi rasanya paling best pi kat shell refining kat PD tu.. sonot tempat tu.. pak kal je aku pakai formal baju kurung.. klu tak bleh gak pi masuk dalam centre diorang.. rugi.. rugi.. so dah abis pusing2 semua tempat kul 3 pon aku gerak balik ke jb... tapi......... aku tak terus pegi jb.. aku merewang ke tempat lain... ke mana?? satu tempat yang cukup nostalgik.. kahkahkah.. poyo jek.. nanti aku sambung..

0 comments :