Tuesday, March 15, 2011

Infosys Foundation Program ~ 5th Batch

Infosys Foundation Program datang lagi! Kali ini diadakan di Universiti Utara Malaysia, Sintok pada 28 Mei - 27 Julai 2011. Macam biasa terma dan syaratnya. Hanya 100 orang peserta saja akan dipilih dari seluruh IPT di Malaysia. Sila refer image kat bawah ni:-





Antara modul yang bakal dilalui dalam program ni:-

1. Introduction to Computer Systems
2. Problem Solving Techniques
3. Operating System
4. Programming and Testing
5. Relational Database Management System
6. Soft Skill Training
7. HTML Javascript
8. Java & Advance Java
9. Oracle
10. Infosys Quality System
11. Introduction to JEE
12. Project of Organization Standard

Setiap modul ada ujian. Dan in between those modules, ada big test dan comprehensive examination.

So, sesiapa yang ada keraguan, kemusykilan, nak tau info dengan lebih lanjut, jangan segan-segan tanya CikSengal ye. CikSengal terer dah bab-bab Infosys ni. Hehehe..

Bah, kita kasi gagar itu UUM!!

24 comments :

DeLancrettLurpak said...

nak join, leh? heheheh

Anonymous said...

tumpang tnye, after training nnt, infosys serap masuk dlm company ke?
ade elaun x?? hehehehe

Unknown said...

saya terpilih utk infosys di uum thun nie..jumpe di sane :)

sHiDa said...

huhu. saya salah sorang dari 100 selectd people itu~~
from 1-10 range, how much valuable is this programme?
tgh confuse nih, nak pegi infosys ke..nak pegi 3p buat asp.net certificate..

CikSengal said...

mek mim,
aku kalau boleh pun nak join lagi.. hahaha..

anon,
that one you have to apply lah.. tapi ada juga bekas peserta infosys yang bekerja dengan infosys..

luqman,
congrats!! you from unisza right? saya SPoC.. saya datang bawak rombongan saya nanti.. :)

shida,
saya ni batch 2.. saya bagi 9/10.. tak boleh bagi penuh2.. hehehe.. up to you.. nak pergi mana satu.. kalau saya, saya pilih infosys.. coz u will be learning macam mana buat system/website from scratch.. dari awal.. and then u will be exposed to real world problems, how to handle your clients and so on.. ala2 dalam alam pekerjaan jugak ni.. asp.net certificate, is available anytime.. kat luar pun u boleh cari, tapi not free lah.. but infosys training will be offered only once in a lifetime.. so up to you to decide!

sHiDa said...

haha! terima kasih merespond soalan saya! weeee~~
takde la, sbb risau dgn programming skills sendiri..
kan hari tu selection pun based on english & aptitude test je kan..
tu yg mcm xkonfiden tu..huu
tapi asp.net ngan infosys, mmg berat lg nak gi infosys. :)
thanks again for the response. hehe

CikSengal said...

shida,
believe it or not, rata2 yang pergi infosys ni komen mereka apa tau? "BUAT PERTAMA KALI, SAYA BERJAYA MEMBUAT CODING SENDIRI TANPA BANTUAN ORANG LAIN.." it's true.. so tak perlu risau about your programming skills.. sebab nanti for two months you akan mengadap benda tu je.. and kawan2 sekeliling u pun mengadap benda yang sama.. bila u stuck, they will help u.. bila diorang stuck, u walau rasa tak pandai mana pun, akan beria nak tolong mereka.. u guys will be 1 family.. sama2 susah, sama2 senang.. trust me.. ^^

Anonymous said...

hye...
betol ke dapat elaun eh?
brape tu?

sHiDa said...

ohoo..sampai camtu sekali feedback. tapi kalau dah rate 9/10 memang bagus la ek program ni. hehe
saya dah setuju terima offer ni. kite jumpa kat sana eh..heheee :)

p/s : terima kasih :)

CikSengal said...

anon,
elaun tu ada cuma tak tau berapa je.. awak ni diterima jadi peserta?

shida,
insyaAllah.. jumpa kat sana nanti!

bella said...

salam..
wahhh..kenape Infosys sekarang kat UUM eh? dulu kat India..jeles pulak rase..huhu..

saya baru bace hampir kesemua lah entry kat blog miss nie pasal Infosys..kirenye, yg terpilih tu mmg bukan universiti yg pilih lah ye?

sebelom2 nie saya tgok miss ade story pasal UNIMAS..pasal pegi visit sume..cite pasal UUM x de ke?teringin jugak nak tgok duduk mane sume..

Anonymous said...

x saba rasenye nak g uum..
nasib baik ade geng nnt :D

CikSengal said...

Bella,
KPT yang pilih siapa yang layak.. Kat UUM belum start lagi.. 28 mei baru mula.. So tak dapat lah nak story apa-apa lagi..

Anon,
Geng ramai nanti..

akuzow said...

Saya pun dapat gak... semoga berjumpa di sana ^_^

Anonymous said...

nak tnye, training nnt, pkai ape eh??
maklumlah,official letter x keluar lg..

CikSengal said...

akuzow,
jumpa kat sana.. saya datang time perasmian & penutup je.. ^^

anon,
pakai? dress code? formal.. macam pergi kerja.. kemeja, seluar, tie, etc. etc.. offer letter akan keluar by next week..

Anonymous said...

hoh...
formal??
tshirt2 x boleh la..
kasut plak cane??
baju kurung boleh la kan utk girls

CikSengal said...

of course lah formal.. sebab program infosys nu bukan kursus2 biasa tapi latihan di alam pekerjaan.. tak kan laa kamu pergi kerja pakai t-shirt..

CikSengal said...

kasut pun kasut bertutup lah... senang cerita PAKAIAN PERGI KERJA.. PERGI OFFICE.. AS YOU IN CORPORATE BUSINESS..

Anonymous said...

Salam.. empunya blog. infosys 2012 bagaimana ye? Bila boleh start register?

CikSengal said...

will be announced soon...

dat's shOuld be ME.. said...

salam, sy berminat nak join infosys tuk tahun nie.. actually, esok ade interview nye..
so, boleh mintak tunjuk ajar sikit tak, tips2 untuk interview..
saya nak sgt join this program..
thanx :)

Nur anisa =)) said...

politeknik pown ad kusus infosys jugak kali nie kat melake n kota bharu..

sius infosys terbaik!!

ari nie last day kami kne present n test sekali RDBMS.. huhu :D

Anonymous said...

selalu kalo interview tu dia tnya pasal ape ye?.