Thursday, August 24, 2006

Pity laa..

suppose u're an IT student, u should now what is email right?? tak payah kata IT people laa.. orang bukan IT pun majoriti tau email tu apa.. even budak skolah rendah pun tau.. my 9 years old sister pun ada email account sendiri.. but apa yang aku dapat kat sini?? tragic story.. there's a bunch of ILP's IT student yang buat latihan industri kat sini ni very buta IT laa.. today.. this morning i was asked to teach them the basic of building website.. aku admit yang aku ni pun a little bit bodo laa bab website ni coz i'm not that creative.. tak pandai nak mix match colours, layout n bla bla bla.. but at least i know how to make one.. so tak nak jadikan aku nampak bodo aku suruh diorang ni pakai free templates je kat internet.. hehehee.. nak pakai tu kena laa register.. one of the terms kena provide valid email address.. kat sini laa the problem tiba2 datang.. almost everybody got no email.. what?? ok laa fine.. then create one email laa.. then aku terdengar something shocking.. "miss.. macam mana mo create email??" OMG.. u damn serious?? huwaaaaaaaaaaaaaaaa... terkejut tak terkata.. hey! u're IT students meh?? how come?? why?? then aku tanya laa u all ni tahun brapa.. at that time i'm actually expecting to hear "we're doing sijil" or "we're doing diploma".. but NOOOOO!!! they're doing degree.. astagaaaa... donno what to say laa.. dah keje haku plak ajar sorang2 buat email.. masing2 takut nak tekan next.. next.. next.. semua tunggu aku bagi instruction.. wallahhh.. ini boleh mendatangkan marah!! aku bukannya hapa.. kesian jugak ngan bebudak ni sebenarnya.. camne diorang nak keje pasni.. nak kena compete ngan bebudak lain lagi.. takpelaa.. mungkin diorang tak penah nak tau kepentingan email.. diorang tak guna agaknya.. tak pandai guna email takpelaa.. paling koman pun student IT mesti pandai gak surf internet.. mesti tau guna web browser.. tapi bila aku suruh refresh website........... "miss.. macam mana mo refresh??" kiiiooookkkkk.....

0 comments :