Tuesday, May 14, 2013

LUNAFLY in Singapore!

Saya gila. Makanya saya masuk ke SG dua hari berturut-turut untuk tengok LUNAFLY. Harharhar.. Oklah. Another new artiste yang berjaya memikat hati aku. Ni bukan kpop-kpop menari bagai ye. Ni lebih kepada indie band yang pada mulanya buat lagu dalam bahasa omputih dan nyanyi cover lagu-lagu omputih yang popular tu masuk ke dalam youtube. Hari tu masa showcase kat Malaysia aku tak dapat pergi. Jadi gigih lah pergi yang Singapore punya.


The stage..

So, dua hari. Hari Sabtu pergi fansign, hari Ahad pergi showcase. Tengah sewel kan, on the spot jugak aku pergi beli album. Nak suruh bebudak ni sign. Selama ni dok dengar yang donlot je kan.


Album and ticket..

Tunggu punya tunggu, keluar lah budak bertiga tu. Aku suka Yun! First time dengar lagu Superhero terus tangkap cintan sama ini budak. Hahaha.. Suara dia sedap. Tone yang dia gunakan untuk nyanyi lagu-lagu English sangat lah sedap untuk didengar. Macam bukan orang Korea yang nyanyi gitu.

Ni pinjam orang lain punya camera.. Berangan je ni..

Sambil-sambil mintak sign tu dapat lah jugak borak-borak dengan budak bertiga ni. Senget jugak diorang ni. Sam, senang sangat diajak borak. Teo, sangat peramah. English lintang pukang pun belasah je. COnfident yang penting. Dan last sekali Yun yang shy-shy cat. Ya ampun, susah betul nak bukak mulut. Cuma cakap Thank You je. Gasak ko lah Yun. Yang penting ko comey. Hahahah..

Next day! Showcase kat HRC. Stress giler makcik sebab stage rendah. Aku ni dah la rendang, memang tak nampak apa. Nak tak nak bebudak tu terpaksa berdiri. Tu pun hazabedah tak nampak. Masing-masing angkat kamera tinggi-tinggi.

Eiii..

Aku pun angkat kamera jugak. Tapi sekejap-sekejap je. Lenguh tangan ni. Tak larat aku dibuatnya. Dah bersandar kat tiang pun boleh penat jugak. Tepek apa yang aku dapat je lah. Sorry, all focused on Yun. Hehehehe..


Baby..


Lazy Song..


Endless Road..


This Love..


Price Tag..

Dah tak larat duduk tepi tiang, aku terus ke belakang. Terus duduk kat kaunter. Luas dan tak sesak macam kat depan tadi. Aku enjoy je lah dari belakang ni.


Superhero..


Payphone..


Just The Way You Are..


What's Your Name..


Seeing You or Missing You..


Troublemaker..


Fly To Love..

Dah abis showcase, time for photo session. Aku jeles kat Malaysia punya showcase dapat individual photo. Kat Singapore tak! Tapi tak pelah.. Janji boleh bergambo dengan Yunnie.. Miahahahah..

Nyiiiiahaaaaaaaaaaaa~!! Aku sangat pendek..

0 comments :