Monday, November 1, 2010

Singapore 2 Days 1 Night ~ Jang Geun Suk

Saturday, 24th April 2010


Jang Geun Suk

Apa perasaan aku bila jumpa mamat ni? Sengih sampai ke telinga ko. Demam You're Beautiful tak kebah lagi masa ni. Bila dapat jumpa depan mata, rasa nak pengsan pun ada. Hahaha.. Over lah pulak kan.

Bila K Bel kata dia nak let go tiket FM dia, aku pun tanpa segan silu segera merembatnya. Semuanya last minute. Nasib baik flight murah. Tapi turun JB. Meredah causeway lah aku jawabnya. Tapi tak kisah pun. Asalkan dapat berjumpa dengan Hwang TaeKyung. Hehe..


The Ticket

The thing is, aku tak pernah masuk Singapore sejak darjah 2 dulu kot. Kesiannya aku ni kan. Padahal, rumah dengan Tambak Johor cuma 30 minit je. Tak ada kawan nak pergi, tak pergi lah aku. First attempt gamble masuk sendiri, berjaya! Lepas ni harus terrer lah aku keluar masuk Singapore.

Naik bas dari Larkin ke Queen St. costs me RM2.50. Poyo je turun naik imigresen Malaysia dan Singapore. Lagak gaya macam dah biasa keluar masuk. Tapi hakikatnya seram sejuk. Hahaha.. Sampai je Queen St. aku terus ambik cab pergi The Hive. Jumpa K Bel and her friend Liza kat situ.

It was already late. Mengikut perkhabaran our other friend Seben, orang dah mula beratur panjang untuk masuk Rock Auditorium. Tiket kami ni free seating. Bila dengar dah ramai macam tu, tak bersemangat kami nak pergi straight ke sana. Confirm-confirm lah duduk belakang-belakang. So, kami singgah makan-makan lepak-lepak dulu. Lebih kurang pukul 5 barulah kami masuk barisan. Aku ingatkan aku ni dah kat belakang line. Tapi semakin ramai pulak orang-orang yang beratur di belakang. Ada harapan nak dapat seat baik ni. Hehehe..

Aku duduk tepi dinding. Hambik kau! Punyalah "best dan strategik". Antara yang belakang-belakang jugak ni. Stage pun nampak sayup-sayup je. Tapi masih boleh nampak lagi. Berdebar-debar je menunggu kemunculan cik abe Geun Suk ni. Hehehe..

Masa yang dinanti-nantikan pun tiba. HUWARRGHHH!!! Dia muncul kat tepi aku! Kat dinding tepi aku ni ada pintu!! Terkujat makcik! MEROYAN!! Hahahaha.. Pakai costume bunny, bawak bakul isi mentos. Sambil jalan-jalan lompat-lompat hopping sana sini, mentos ditabur. Macam budak-budak aku kutip mentos tu. Bekas tangan Geun Suk oppa pegang kan. Muahahaha.. Apadaa aku ni. Biol dah.


The Bunny


Jalan-jalan cari Cik Sengal.. Hehehe..

Comel banget lah mamat ni. Putih melepak. Tinggi. Huhuhu.. Sukanya aku nengok. Meroyan. Meroyan. He was very entertaining. Interaction dia dengan fans pun best. Most of the time dia interact in English. Oklah jugak. Bahasa-bahasa lain pun dia cuba try test jugak. Menjerit aku bila dia kata "Aku cinta padamu!" Kekekeke.. Noona sengal. Malam tu ada sesi main game, nyanyi-nyanyi. Ada 6 lagu jugak lah Geun Suk performed. 3 kali muncul tepi aku. Best! Aku ada jugak ambik video, letak kat youtube. Tapi dah kena remove due to violation. Hampeh..


Ceramah Perdana..

Overall it was fun. Pukul 9 jugak habis. Gitu gini, kami pun keluar. Masih terawang-awang. Stop sekejap kat Hard Rock Cafe beli t-shirt, makan-makan kat Coffee Bean, lepas tu balik The Hive. Lepas mandi, pengsan tak hengat dunia..........


The Hive Backpackers..




Pusing-pusing Singapore

Besok paginya keluar awal. Jalan-jalan pusing-pusing tengok Singapore. Pukul 10 baru aku gerak balik JB. Selamat! Pandai Cik Sengal keluar masuk Singapore kan? Lain kali boleh datang lagi. Hehehehe..

0 comments :