Wednesday, November 11, 2009

Birthday Present Korokmu!

yeo jeon hi sa rang ha na bwa..
yeo jeon hi gi da ri na bwa..
meo ri reur sog yeo bo a do..
ga seum eun sog ir su neun eopt na bwa..

Handphone CikSengal bernyanyi-nyanyi. Tertera di skrin nombor dari KL. Malasnya CikSengal nak mengangkat. CikSengal tau. Kalau nombor dari KL ni tak lain tak bukan pasal credit card, pasal insurans. Kalau kawan-kawan CikSengal, takdenya nak call CikSengal pakai nombor landline macam ni. Harus pakai handphone! Tapi CikSengal angkat juga lah......

CikSengal: (dengan nada malas..) Hello..
Pemanggil: Hello. Ini CikSengal ke? (bukan.. ni CikSewel..)
CikSengal: (nada malas lagi..) Ye saya...
Pemanggil: Ye CikSengal, kami dari ***** ingin mengucapkan Selamat Hari Jadi in advanced kepada CikSengal ya. (huh? macam mana dia tau birthday aku?) Sempena hari jadi CikSengal yang bakal tiba nanti, kami ada sediakan satu Birthday Present ya..
CikSengal: U-huhhh?? (terus tegak aku duduk.. dapat hadiah! dapat hadiah! bestnya!!)
Pemanggil: OK. Kami akan hadiahkan RM80,000 kepada CikSengal.. (WHATT??? Siapa suka-suka nak bagi aku duit ni? dug dag dug dag dah jantung ni) ........berupa insurans perlindungan selama 15 tah.........................
TUUUUUUUUUUTTTTTTTTTTTTTTTTT...
Err.. Korang paham-paham sendirik lah.


Birthday Present konon. HUH!!

5 comments :

Anonymous said...

aigoo....
ade2 je diaorang ni..
esok lusa hadiah apa pulak?
anniversary?
cabutan bertuah?

adeh

-dila

CikSengal said...

hahaha.. kalau laa diorang buta2 je nak kasi 80K tu.. fuhhh... meroyan sakan ler ciksengal.. :p

yantie said...

hahaha..semlm akak dpt jugak satu panggilan hangit dr no 0306..terus tekan reject..sorry takde masa nak layan..malas nak dgr dia cakap mcm bertih jagung tup tap tup tap ikut skrip..:D

Affa Silk said...

aku suker tindakan kau.. padan muka derang.. depa ingat sumer org bodoh nak duit free2 ke... huhu.. masuk toilet pun kena bayar.. bravo..bravo..

CikSengal said...

k yanti,
hehehe.. biasa jugak buat macam tu.. memang sangat2 tak kuasa nak melayan..

ms,
tu laa pasal.. skarang ni.. sape yang menyusahkan aku jek aku terus reject call wpun tengah borak.. :p