Monday, December 26, 2011

FAME ~ The Musical

23rd November 2011

Semalam dah tengok The Three Musketeers, hari ni pergi tengok FAME pulak. Weeehuuu~!! Siapa sangka, kami dapat tengok tayangan perdana FAME ni. Yes. The first show ever~!! And the first musical ever by my fav SuJu member, Lee Hyukjae~!! Excited much!!

I met up with the girls at Woori Finance Art Hall (WFAH). Tempat berlangsungnya musical FAME ni. Gigih jalan sorang-sorang ke sini. Tak susah mana pun. Turun kat station Olympic Park. Kekekek.. Olympic Park lagi. Station paling ngeri kat Seoul. Terkenang-kenang, terbayang-bayang scene homeless kat depan mata. Kekekeke.. Well, if you guys can remember, aku ada pernah cerita pasal Woori Finance Art Hall ni dalam edisi Winter Sonata dulu. Yeps. Pernah datang sini dulu untuk mengskodeng konsert KRY. 

Woori Finance Art Hall.. FAME~!!



How did we get the tickets? A friend of Leen got it for us. Mula-mula takde lah letak harapan tinggi sangat untuk pergi musical ni. Ye lah. First show. Ada si mamat ayam pulak tu. Mesti full house. Mungkin memang dah rezeki kami kan. We got the tickets. Yey!!

Lobby WFAH ni quite nice jugak. Aku rasa macam lagi best dari Seongnam Arts Center. Agak meriah. Sementara menunggu kawan Leen untuk datang with our tickets, kami jalan-jalan cuci mata. There's a lot of rice donation dari fans under nama si mamat ayam ni. ^____^

From China & Japan..

Bendera China kan?

From Taiwan..

From other countries..

Kelesss ko.. Dari Malaysia pun ada..

Promotional Posters..

Some brochures..

Today's Cast

The main cast for today:-
Son HoYoung (G.O.D) as Nick Piazza
EunHyuk (Super Junior) as Tyrone Jackson
Shin UiJeong as Carmen Diaz
Lina (CSJH The Grace) as Serena Katz
Kim JungMo (TRAX) as Schlomo Metzenbaum

Nice set of cast kan? Nasib baik malam ni bukan anak jin seorang tu yang jadi Carmen Diaz. Kekeke.. Ye, saya tak minat anak-anak jin tu. Sorry lah ye.

The ticket..

The stage..

FAME. The storyline kat sini sama je dengan Broadway's FAME. Boleh baca kat sini --> FAME Musical. Cuma ada sikit je lah yang beza. Korean version ni Serena end up dengan Nick bukannya dengan Schlomo. Yang lain-lain aku rasa sama je. Rasanya lah. Hahahaha.. Aku pun paham gitu-gitu je.

Asal si mamat ayam HyukJae keluar je, aku dah hyper macam hapa. Hehehe.. Suka betul tengok. EunTyrone kekdahnya. Tapi agak tension jugak lah everytime aku squeal, aku kena tegur dengan orang yang duduk beberapa seat kat tepi depan aku. Tak cukup tegur. Dia sepuk dengan buku dia. Ya ampun. Sabar je lah aku. Kalau kau nak senyap, kau duduklah kat hospital~!! Serius. Geram aku. The musical is happening, ceria. Of course lah kita yang tengok ni nak ikut ceria jugak. Memang potong stim. Grrr..

Back to EunTyrone, sakan kau dia rapping sana sini. Menari tu jangan cakap lah. Memang makanan dia. Dance Machine. Punyalah bersemangat dia menari sampai hampir-hampir tergolek dari stage bergerak dua tingkat tu. Iskk.. Boleh pulak aku terlelap sekejap time dia tergolek tu. Adoilah..

Boleh tak aku cakap, aku cuma ingat scene-scene yang ada Tyrone Jackson je. Hahahaha.. And a few other scenes yang melibatkan Carmen kissing Schlomo. Jungmo ahh.. Sangat terkedu aku. Sangat tak boleh terima next time kau berlakon dengan anak jin itu. Wawawawawaaaa..

Tyrone Jackson doing ballet..

Overall sangat best. Performance yang mantop~!! Kalau ada peluang memang aku nak tengok lagi. Tengok Tyrone Jackson kekdahnye. Huahuahua..

Curtain Call

More Curtain Call..

The musical ended with the infamous FAME song. Masa ni gigih lah aku nak capture video. Tapi kena halang dengan staf yang ada. Boohooo.. Mungkin sebab ni first performance. No recording is allowed. Huhuhuh.. Tak apalah. Korek je youtube. Berlambak fancam kat situ. Ngehngehngeh..


Dapat sikit je.. Boleh lah..

Done~!! Puas hati makcik! Makcik nak tengok lagi! Kalau ada lagi, makcik boleh buat kerja gila pergi Korea lagi. Hahahaha.. Poyo lah kau makcik~!

So, nothing much, cepat-cepat kami keluar dari dewan. It's now time to rush to KBS to see MinWook DJ in action. Gilossssss!! Sampai semput aku dibuatnya berlari. Hehehehe.. Cerita MinWook DJ tu cerita lain kali lah ye. ^______^

2 comments :

rukiaichigo said...

kak, jom buat keje giler tgk musical mudak kecik Catch Me If You Can!!! uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....

CikSengal said...

gilerrr kauuuu... mana nak korek duit?? tapi kalau dah tak waras tu apa je bleh jadik kan.. kakakakakaka...