Friday, July 10, 2009

Monyet Bonia

Aku kalau diajak bergambar memang tak tolak. Dengan aksi 'peace' lah (favourite), aksi cekak pinggang lah (nak lawan kak ju.. heheh..), aksi tertonggeng, terbalik, menyenget, perasan ayu, semuanya ada. Memang mengada-ngada anak Wak Daut yang sorang ni.

Jadinya, akibat berposing sakan ni lah, aku menerima bahananya. Tempat kejadian - Uluwatu, Bali. Sedang seronok bergambar, dengan tiba-tiba seekor monyet yang datangnya entah dari mana datang merentap cermin mata hitam yang dipakai aku. Oh yes. Sungguh aku terperanjat dan terkejut dan terkedu. Sound effect yang dikeluarkan juga agak mengujakan.

Sekelip mata, the monyet jadi centre of attraction. Ketikan kamera tak berhenti-henti. Percikan flash sana sini. Bule-bule tak kira mat dan minahnya ketawa suka hati. Agaknya monyet tu nampak comel kot di hati mereka. Comel bapak dia! Ada juga yang tersengih tengok aku terkedu. Huwaaa...


Monyet yang galak. Aku yakin ni monyet jantan.. Gatai hang no rembat harta anak dara..


Cermin mata aku digigit-gigit, dikepak-kepak dengan enaknya. Macam orang makan chicken wing tu. Dipatah-patahkan tulangnya. Macam tu lah aksi cik monyet tu. Ha ngkau, PATAH!! Wuwuwuwuw.. Err.. Aku yang PATAH hati. Bukan spek aku tu. Kekeke.. Kalau cermin mata 5 ringgit 10 ringgit aku beli kat pasar malam, aku relakan ia pergi. Tapi aku beli RM200++. Aku baru je nak belajar pakai barang mahal. Tengok-tengok dah jadi habuan monyet. Sabar je lah aku.

Terus aku tak ada mood nak berposing. Duduk diam-diam je. Sempat juga si Rui, our tour guide merakam ekspresi muka aku dengan kamera K Awa. Sadis betul! Itu lah. Degil! Rui dah cakap tadi, jaga-jaga dengan kaca matanya. Monyet di sini GALAK-GALAK! Aku gelak je bila Rui cakap macam tu. Monyet galak? Hahaha.. Padan muka aku. Nasib baiklah, ada seorang penjaga pura di situ dengan baik hatinya mengumpan monyet tersebut dan akhirnya spek itu kembali ke tangan aku. Fuhhh!! Terus lega.


Senyum dalam paksa.. Kekekke..

Salah kau laa monyet, aku terus malas nak posing dah. Tapi tak lama pun. Lepas tu kembali menyengal posing sana sini. Hehehe..

*gambar courtesy K Awa

5 comments :

syahirah said...

lain kali kalau nak gi lagi kawasan kawanan monyet, bwk spek yg 10 hinggit je...jadi takle cik sengal hilang mood (sekejap) nak menyengal...kikikikikikiki

sitinurulhawa said...

pastu si monyet gak yg pulangkan mood cik sengal - nama dia hanuman ekekeke

ernie said...

jadi. yat.. spek tu rosak tak?ada kesan GIGI?

CikSengal said...

k yanti,
seblom tu ada gak pi tempat monyet, tapi takdelaaa galak gila macam ni.. hehehe..

k awa,
si hanuman tu memang best laaa.. lawak plak nengok.. tapi seram laa tengok dia muncul tiba2 je kat mana2..

ernie,
of coz.. cantik kesan gigi dia.. kekeke..

Ipang Min said...

i got this...hehe..(to fulfill the stat asgnmt1)..dun wory ms, this is juz for etc...ahaks