Sunday, April 27, 2008

Parti Buih @ Bukit Sepanggar

Semalam kami berparti. Tapi pagi2 lagi aku dah terlibat dengan presentation student PLUMS. Dengar je la. Dah jadik penyelaras ni kena la amik tau apa yang diorang presentkan. Takde la nanti aku blur tak tau pape. Habis presentation tengahari jugak laa. Rombongan cik kiah dah tunggu aku kat bawah. Semuanya nak mai berparti buih kat umah aku. Semangatnye diorang tak bley nak cakap laa. Memang excited.

Sebelum betul2 start on the parti buih, kami pi shopping kat giant dulu. Cari barang pape yang patut. Tambahan pada yang dah sedia ada. Sampai kat rumah si Bryan, Kim ngan baby kawak dia dah tercongok kat depan gate ngan sorang tukang pipe ni. Dia kata nak tengok mana yang bocor tu. So parti tak bley start lagi nampaknye. Dah orang tu kena belek2 pipe camno nak start masak. Punyelaa lama dia belek. Bebudak ni sume dah melepek dah. Lapor pon iye. Bila tengok tak siap2 lagi tukang tu buat keje kitorang pun mulakan langkah. Pi setup tempat bbq. Agaknye Bryan dah tengok kami semua start sebok buat keje dia pon cam mengalah la. Terus dia cakap next time kami datang lagi. Hurray! Balik jugak orang tua tu. Hehehe..


dari luar living room rumah haku..

So menu yang dimasak ni macam2. Perut tengah lapar. Nafsu makan pun kuat la. The chefs for this party are myself n Zaza. The rest pembantu2 yang berdedikasi buat keje2 merewang. Havoc jugak la dapur aku kali ni. Selama ni cuma aku je yang tertonggeng2 sorang2 kat dapur, this time meriah dengan ramai2 camni. Some of us setup bbq kat belakang. Bbq simple2 je. Suka suki bbq all those kinds of balls - sotong, ikan, crabstick, frankfurters, etc. Kat dapur luar, chef zaza punya site with menu of spagethi bolognese, potato salad and garlic bread. Aku punya menu plak soto johor with nasi impit dengan segala benda alah remeh temehnya - ayam goreng siat, suhun goreng, kacang goreng, bawang goreng, tauge, (special taww.. Kat sabah takde..) cuma begedil je tak sempat nak buat, n then sardin rolls and popia goreng. Nasi impit aku dah siap rebus awal2 so takde la mengganggu buat keje2 yang lain time ni.

Everything went fine. Cuma kekadang tu senak sket coz air tersekat2. Mana taknye, skejap2 kena bukak tutup main pipe kat luar tu. Malas sungguh. Nak kena turun naik tangga lagi. Tetiba rasa tension plak dok rumah pesen dapur + living room kat tingkat 1 camni. Nak keluar pon kena turun naik tangga. Tak cukup dengan tu, terpaksa plak aku jaga perigi ajaib kat dapur nun. Karang tak pasal2 melimpah. Memang haru biru betul


gadis2 longkang yang dengar2nya berangan nak kawen ngan anak datuk..

Around 7 baru kami makan. Sekali pandang rasa tak percaya je coz makanan melimpah2 banyaknye. Tak senonoh betul. Tapi ok je tu. Kami ramai. Akan habis jugak last2 nanti. Sambil makan sambil borak, sambil borak sambil makan. Sambil tengok tv. Yang bestnye, baru je jamah sikit masing2 dah kekenyangan. Yang dok cerita perut dia ada 4 tadi pon dah serender. Sabo je la. Baru first round ni cik adik oii. Ada banyak round lagi ni. Kena slow2 laa nampaknye. So, aktiviti moyan ni diteruskan sampai malam. Masing2 dah melepek kekenyangan takde semangat nak main buih. Hehehe.. Nak2 tetiba je air takde. No matter bape besar aku bukak main pipe langsung setitik pun takmo kuar air. Payah betul. Time2 camni la dia buat hal. Nampak gaya, besok pagi je la kami basuh segala periuk n pinggan mangkuk.


Pn CT pon sempat singgah.. gambo kenang2an..
Pagi2 buta air masih takde and air tangki pon dah abis. Hahaha.. Nasib la. Semuanya pakat menahan nak berak kencing. Korang balik hostel nanti laa baru settlekan urusan tu semua. Nasib baik aku ada simpanan air dalam toilet. Dapat la aku mandi. Kat pipe luar ada laa pulak sket saki baki air. Dapatla basuh pinggan mangkuk periuk belanga sket2. mana2 yang patut je la. But still ada jugak baki tak berbasuh. Letak tepi je la dulu. Nanti dah ada air baru aku kerjakan. Aku semalam dah kepenatan memang sedap betul tido. Bebudak ni ada yang tak tido langsung. Sanggup stay up semata2 mempirate drama2 korea aku. Hasil berkat blaja dengan aku. Haha.. Pagi ni sambung lagi makan. Lama2 abis jugak makanan tu semua. Syukur ALHAMDULILLAH! Takde yang bazir pun. Chantekk!!
Lepas settle semua aku pi UMS. Ada sambungan FYP lagi n dah sekali harung aku hantar bebudak ni balik hostel. Macam semalam gak. Tengahari baru habis presentation ni. Dah tu aku ajak zaza n ina pi teman aku pi bank. Sekarang ni aku agak fobia nak jalan sorang2. Karang tak pasal2 kena kidnap. Dah settle semua urusan bank, kami pi tengok wayang citer Over Her Dead Body. Melekek2 aku gelak sampai keluar air mata. Dah puas gelak, pi lepak ngumpat2 sambil makan kek kat Secret Recipe.
Malam jugak baru aku sampai rumah. Tengok2 bersih dah dapur gue Neni kerjakan!

0 comments :