Friday, June 29, 2007

Rombongan Cik Kiah..

Dua tiga hari ni terasa sakit jugak. Tetiba banyak keje yang datang mencurah2. Aku pon tak cukup tangan nak handle. Aku diminta untuk melayan satu rombongan dari UKM. Katanya lawatan sambil belajar. Hehe.. Macam budak2 skolah pulak. Ada 26 orang yang datang. Most of them are technicians. Lecturer ada berapa kerat je. Diorang ni datang melawat Sabah. Dah alang2 kat sini baik jugak diorang singgah ke UMS yang tersergam indah ni. Hehehe.. So aku kena lah buat briefing sket about our school, pastu bawak diorang pusing2 school tengok lab n kalau sempat bawak pegi pusing2 UMS. Slide briefing dah ada cuma nak kena update sket je. Bak kata ketua program aku la. Tapi bila aku bukak, humang aihh slide tahun gajah punya. Memang lama tak update. Berkejar2an aku mencari Rafie our PP mintak info. Orang tua tu plak meeting je. Tension jugaklah jadinya.

Hari yang ditunggu pon tiba. Tepat jam 9 pagi hari Khamis 28 Jun 2007 rombongan yang dimaksudkan pon datang. Aku sorang je yang terhegeh2 pegi menyambut. Jangan harap la nak berkompang berbunga manggar semua. Kebetulan hari tu umat2 engineering ada bengkel OBE. Jadi sunyi sepi la tempat aku ni. Umat2 IT pon tak ramai. Ada yang cuti, ada yang pi kursus. So ala2 poyo je la aku melayan diorang ni. Lepas briefing n bekfes aku bawak touring lab. Nasib baik si Aziz our PSM ikut skali. Kalau tak mati la aku nak explain setiap satu lab kat rombongan ni. Excited betul para2 technicians ni datang lab kami. Banyak facilities yang ada. Tempat mereka pun tak dapat nak celen. Dari apa yang diorang bagitau, diorang tak banyak space sebenarnya. Lab pon kurang. Kalau nak compare ngan sini memang jauh la. Bangga jugak aku for a moment. Hehehe..

Lepas habis round lab aku pon ikut diorang pusing UMS. Banyak2 tempat dalam UMS ni area marine yang paling mabeles. Aku pasti diorang musti kagum ngan area tu. Dah le tepi pantai, lereng bukit. Mesti suka punya. As i expected, once sampai kat marine macam2 bunyi yang aku dengar.. WAAAHHH.. FULLAAMAAAKK.. CANTIKNYAAA.. Hehe.. Aku tersengih sorang2. Mula2 aku jejak ke marine dulu pon aku terasa kagum. Bukan stakat nampak laut. Bandar KK pon nampak dari sini. Apatah lagi time sunset. Pergghhh.. Memang cun. Singgah skejap kat Aquarium. Oleh sebab aku tak penah masuk jadi aku pon join jugak masuk. Tempatnya lebih kurang Aquaria KLCC tapi kecik. Oklaa. Then singgah bergambar kat twin tower. After 3 hours in UMS, rombongan pon mintak diri. Terus ke Kinabalu Park katanya. Aku plak, back to school. Sambung apa2 keje yang patut.

At 2pm aku rushing pi meeting. Kena present sket on 4-year programme. Mana la dan nak buat semua tu. Nak printing, printer buat hal. Kena fotostat lagik. Rasa nak nangis je time tu. Pukul 2.45 baru masuk meeting room. Tak senonoh betul. Orang lain dah habis present. Tinggal aku je. Apa lagi. Present pon ala kadar je. Nasib baik tak formal sangat. Around 5.15 kami abis. Penatnya hari ni bukan main. Balik rumah terus titon......

0 comments :