Tuesday, January 8, 2013

Concorde Inn KLIA

One of my favourite hotel lah kiranya ni kalau aku ada meeting kat PanPac KLIA Sama-Sama KLIA Hotel (Why the hell they named it Sama-Sama? Macam nama rumah tumpangan je). Macam mana tak favourite. Hotel ni je lah yang mampu aku duduk. Nak duduk PanPac KLIA Sama-Sama KLIA Hotel tak mampu. Itu pun kalau meeting start awal pagi lah kan. Kalau meeting start lambat, aku balik hari je KK-KL. Penat macam hapa.

Well, hotel ni convenient jugak lah sebab dekat sangat dengan KLIA. 5 minutes drive gitu? Dan ada disediakan free shuttle to and from KLIA. Tunggu kat pintu no 3 tak silap aku kat Tingkat 1 KLIA. Shuttle service pulak setiap 20 minit sekali. 

Kat dalam..

Bilik hotel, luas, selesa. Kalau susun betul-betul boleh sumbat 8 orang. Hahahaha.. Tengoklah nanti akan aku buat sumbat-sumbat orang ramai-ramai macam tu. Pricing? Aku ikut harga gomen. RM160 satu malam with breakfast. Provided, ko kena bawak ID gomen ko lah. Tak bawak, kirim salam je lah. Bayorlah RM200++.

Lain-lain? Oh ya. Ni tips lah ye. Kalau nak gerak ke mana-mana jangan guna khidmat teksi hotel ni. MAHAL! Sebab pakai inhouse taxi. Khas hotel punya. Aku ni tak tau lah kan. Pergi Cyberjaya yang sekangkang kera tu je aku kena RM110. Cisss.. Baik naik free shuttle balik ke KLIA, naik KLIA Transit ke Putrajaya Sentral dalam RM6++ gitu dan ambik teksi dari situ pergi Cyberjaya dalam RM13 je. Tak sampai RM30!

Apa-apa pun, banyak komplen macam mana pun, breakfast dia sedap. Hehehehe..

0 comments :