Thursday, June 7, 2012

Selera Jin @ Secret Recipe

Dah dua tiga hari ni badan rasa tak sedap. Tekak perit, mata merah. Kepala berat. Batuk pulak dah macam orang sakit tibi. Segala abdomen, perut, usus semua sakit bila batuk. Menekan-nekan semua otot yang ada. Silap haribulan boleh dapat six-pack perut aku yang macam tayar ni. Kemuncaknya, hari ni. Aku demam! Hul..

Memang melepek je lah kat meja office ni. Nak ambik MC malas. Malas nak drive, malas nak pergi klinik, malas nak jumpa doktor. Segala-galanya malas. Bila kepala dah berat, otak pun lambat nak proses. Lemau je seharian.

Then, Cik Dila ajak lunch. Nak makan kat Resipi Rahsia katanya. Wahh.. Ada restoran baru kat KK ni ye. Lama dah tak makan luar. Tak tau pun kedai mana yang masih beroperasi, kedai mana yang dah bungkus pinggan mangkuk periuk belanga. Kat mana kedai tu? Aku bertanya macam orang bodoh. Cik Dila gelak. Rasa nak terberak aku bila dapat tau Resipi Rahsia tu sebenarnya adalah Secret Recipe. Atukkkooiiiii~!! Sila salahkan otak saya yang lambat memproses. Huhuhu..

Keluarlah kami pergi makan. Orang demam patutnya tak ada selera. Tapi bila tengok menu, semua aku nak makan. Hoihh.. Last-last aku order Japanese Soba je.

Japanese Soba..

Berselera makan macam dua hari tak makan. Perut dah kenyang. Tapi bila nampak kek, otak aku yang lemau tadinya terus jadi ligat. Dammnnn you otak. Y U no behave around food? Terus aku menuju ke kaunter depan dan mengorder Classic Cheesecake. Selamat. Perut yang dah nak nampak six-packnya tu dah kembali menjadi one pack tyre. Nangis.

Classic Cheesecake..

Dah. Kita mesti balik! Kalau tak, lagi banyak aku order. We paid for our food and balik office. Kat office, a colleague datang menyinggah. Baru balik dari kampung katanya. And jeng jeng jeng..

Mi Siput!

Huwaaaaaaaarrrggghhhhhhhh.. Dia datang bawak mi siput! Apa lagi. Selamat me-ngap! Dah lama tak makan mi siput. Banyak sejarah aku dengan mi siput ni. Zaman-zaman duduk asrama dulu, orang suruh pergi riadah, aku pergi kantin makan mi siput. Hahahahaha..

Lepas Mi Siput? Coklat mek! Waduh waduh waduh.. Gila ini orang. Kau kan demam? Selera pesen apa ni? Tembolok tak berhenti minta di isi. Ke bukan aku yang makan semua tu? Jeng jeng jeng..... 

0 comments :